Volvo 744 GL -89 Helrenoveras och blir med BMW-motor
Planerna är att gå igenom bilen efter rost och renovera upp det som ska användas igen. Väghållningen ska förbättras och en BMW M20B25 motor med turbo ska hinkas i. Projektet kommer gå ganska långsamt periodvis eftersom min... Visa mer
Läst igenom hela tråden, kan bara säga WOW, vilken tid å energi du verkar ha, sjukt kul och se nån som gör ett riktigt seriöst renovering av en 744:a, helt klart perfekt motor val, självklart prem lagd måste följa detta bygge Grymt jobbat
Sjukt grymt projekt även om jag inte gillar när det sätts i andra motorer än d24 och volvo motorer men smaken är som baken! Oavsett grymt projekt. Tummen upp!
Scania v8 - din dröm, min verklighet.
Mvh Jonathan
haha ja hade de varit så bra så hade jag gärna gjort de men försöker få ett garage här i fjollträsk men har inte gått något vidare tyvärr
Det är bara att leta vidare!
Scania-Jonte skrev:
Sjukt grymt projekt även om jag inte gillar när det sätts i andra motorer än d24 och volvo motorer men smaken är som baken! Oavsett grymt projekt. Tummen upp!
Tack så mycket. Dock har BMW-motorerna mer potential
Ska du gömma saker så den ser orginal ut invändigt och utvändigt elr ska du köra plåtburk med 2 stolar?
Tanken är att den ska bli så orginal som möjligt innuti. Mätare osv ska sitta diskret. I bagaget blir det bara plåt
Kom ihåg att det låter jättemycket från skuffen om den är bara i plåt, utan mattor Kompisens 744 saknade matta och man hörde hela tiden småsten som slog upp i hjulhusen och ett tråkigt plåtskramlande.. Kan ju hjälpa om du har lite extra isolering vid hatthyllan och vid baksätet
Det man inte vet, har man inte en aning om
Kolla gärna in min Volvo 740 Turbo och lägg en röst! :)
Glömde säga, häftigt motorval och en sanslöst grym 740! Den bli riktigt fin! Har följt dig länge nu och det är en fröjd att se hur bra du jobbar! Tumme upp!
Det man inte vet, har man inte en aning om
Kolla gärna in min Volvo 740 Turbo och lägg en röst! :)
Dan så fint de blir ska själv dra igång ett liknande projekt snart, originalbetonat men med lite detaljer som blir bättre än original dock på en gammal Benz
Ska du gömma saker så den ser orginal ut invändigt och utvändigt elr ska du köra plåtburk med 2 stolar?
Tanken är att den ska bli så orginal som möjligt innuti. Mätare osv ska sitta diskret. I bagaget blir det bara plåt
Kom ihåg att det låter jättemycket från skuffen om den är bara i plåt, utan mattor Kompisens 744 saknade matta och man hörde hela tiden småsten som slog upp i hjulhusen och ett tråkigt plåtskramlande.. Kan ju hjälpa om du har lite extra isolering vid hatthyllan och vid baksätet
Man ska höra stenen smattra på en räserbil Får se om jag gör något åt det dock.
golfmk_3 skrev:
Glömde säga, häftigt motorval och en sanslöst grym 740! Den bli riktigt fin! Har följt dig länge nu och det är en fröjd att se hur bra du jobbar! Tumme upp!
Tackar!
mb_pucken skrev:
Dan så fint de blir ska själv dra igång ett liknande projekt snart, originalbetonat men med lite detaljer som blir bättre än original dock på en gammal Benz
Låter trevligt! Bil som bil, bara slutresultatet blir perfekt