2611
Sök

Volvo 740 -88 bränner säkring hela tiden

15 Inlägg
9 december 2012
Trådstartare
ja har en 740 -88 som säkringen till stereo , innerbelysning , klocka mm alltså nr 5 går rätt ofta. de ska vara en blå 15 säkring och jag sätter i de men efter typ 20 min så går den igen... vad e de som e fel då varför bränner den säkringen??

460 Inlägg
9 december 2012
pontus_osth skrev:
ja har en 740 -88 som säkringen till stereo , innerbelysning , klocka mm alltså nr 5 går rätt ofta. de ska vara en blå 15 säkring och jag sätter i de men efter typ 20 min så går den igen... vad e de som e fel då varför bränner den säkringen??

skulle tro att det ligger och kortsluter någonstans?

Ung pojk med stort intresse för gamla volvoturbos :)

15 Inlägg
9 december 2012
Trådstartare
GasGlad1337 skrev:
pontus_osth skrev:

skulle tro att det ligger och kortsluter någonstans?

ja de kanske , ibland så kan en säkring hålla i flera veckor och ibland så går de flera stycken under bara ett par timmar

Teknisk
328 Inlägg
9 december 2012
pontus_osth skrev:

Hmm, har samma fel på min. Men om jag stoppar i en ny säkring och den inte går med en gång och jag lämnar bilen över natten så drar den ur all ström.

Mitt c-lås ligger även på den säkringen. Kanske en c-låsmotor som är tjurig?

Min är en 745 Tic -86.

Hellre veta lite om mycket, än mycket om lite.

15 Inlägg
9 december 2012
Trådstartare
Maxen skrev:
pontus_osth skrev:

Hmm, har samma fel på min. Men om jag stoppar i en ny säkring och den inte går med en gång och jag lämnar bilen över natten så drar den ur all ström.

Mitt c-lås ligger även på den säkringen. Kanske en c-låsmotor som är tjurig?

Min är en 745 Tic -86.

nja min har aldrig dratt ur strömmen så. men har du fjärrstyrt c-lås?

Sök