3803
Sök

Minderårig olovligkörning

KHRacing
22 januari 2013
DKn skrev:
Behöver inte just vara 6 månader polaren fick 3 månader och då tag ändå polisen honom när han börnade.

Inte olagligt att burna. så nu får vi se hur många som motsäger sig detta med fakta/lagstöd ?

1 160 Inlägg
22 januari 2013
KHRacing skrev:
DKn skrev:
Behöver inte just vara 6 månader polaren fick 3 månader och då tag ändå polisen honom när han börnade.

Inte olagligt att burna. så nu får vi se hur många som motsäger sig detta med fakta/lagstöd ?

vilka fakta/lagstöd har du att visa upp att det är lagligt att burna

klabbarpan
3 041 Inlägg
22 januari 2013
Vet en här på gorg som blev tagen på bar gärning med att "drifta" på en parkering under en träff. Fick böter pga onödigt buller. Så ganska harmlöst. Henkemedpuffen för övrigt

henkemedpuffen: Man får endast för onödigt buller med motordrivet fordon
Senast redigerat av nixon89 (22 januari 2013)

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
22 januari 2013
nixon89 skrev:
Vet en här på gorg som blev tagen på bar gärning med att "drifta" på en parkering under en träff. Fick böter pga onödigt buller. Så ganska harmlöst. Henkemedpuffen för övrigt

Undrar vad som händer om man driftar med en tyst el-bil och har däck som inte skriker smile

Evildan
22 januari 2013
FL3JM skrev:
nixon89 skrev:

Undrar vad som händer om man driftar med en tyst el-bil och har däck som inte skriker smile

Vårdslöshet i trafik.

Avstängd
10 388 Inlägg
22 januari 2013
KHRacing skrev:
DKn skrev:

Klart det är. Kanske inte burnouten i sig, men, det går att lägga under andra brottsrubriker. Störande av ordning ex.vis eller "onödigtvis störande körning" och så vidare

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

Ingen himmel är så blå som min
2 978 Inlägg
23 januari 2013
horbybonnen skrev:
KHRacing skrev:
DKn skrev:

vilka fakta/lagstöd har du att visa upp att det är lagligt att burna

Det finns inga skrifter som påpekar allt som är lagligt, det skulle bli en värre bok än lagboken så att säga. Det enda man kan göra är att peka på vad som är olagligt.

Men som skrivits i tråden så åker man på andra grejer, t ex " förseelse mot trafikförordningen" som i artikeln nedan.
http://hallandsposten.se/nyheter/laholm … -med-boter
Eller "onödig och störande körning" som i nästa artikel.
http://nlt.se/startsidan/vara/1.784209- … t-tavling-

/Mattias

600 Inlägg
23 januari 2013
Trådstartare
800kr metern/svartritt är det väl, dyrt om de diffar smile men vårdslöshet blev det ju iallafall inte för min del, så behöves egentligen inte bråkas om det här smile ingen som bor kring Sollefteå och har lust å ta en kik på spisennmi ? hmm

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 260 Inlägg
23 januari 2013
ErsdaHL skrev:
800kr metern/svartritt är det väl, dyrt om de diffar smile men vårdslöshet blev det ju iallafall inte för min del, så behöves egentligen inte bråkas om det här smile ingen som bor kring Sollefteå och har lust å ta en kik på spisennmi ? hmm

Vad är det?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

Forummoderator
18 155 Inlägg
23 januari 2013
Vettemannen skrev:
ErsdaHL skrev:

Vad är det?

/Benny

Han menar nog maskin? "Spisen min"

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 260 Inlägg
23 januari 2013
Dieselsmurfen skrev:
Vettemannen skrev:
ErsdaHL skrev:

Vad är det?

/Benny

Han menar nog maskin? "Spisen min"

Så kan det nog vara. Att man kan vara så dum. wink

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

600 Inlägg
23 januari 2013
Trådstartare
Lugnt kört ett par mil cirka 15-18 med en förbrukning på 36 liter!

618 Inlägg
23 januari 2013
ErsdaHL skrev:

Det där är väl ändå en gammal myt..

KHRacing
23 januari 2013
it_mutt skrev:
KHRacing skrev:
DKn skrev:

Klart det är. Kanske inte burnouten i sig, men, det går att lägga under andra brottsrubriker. Störande av ordning ex.vis eller "onödigtvis störande körning" och så vidare

Helt korrekt :-) alltså, själva burnandet är inte olagligt,,
dock ger det som sagt rullande burnis = vårdslöshet i trafik

stillastående burnis = förstörade av kommunal egedom/statlig om det är på en större väg som ej kommunen ansvarar för :-)

KHRacing
23 januari 2013
ErsdaHL skrev:

Det finns inte & har aldrig någonsin funnits en svensk lag som säger att det kostar så o så mkt i böter för att lägga streck på backen.

Detta har under alla år varit en ren skrämseltaktik från polisens/Länsstyrelsens sida för att avskräcka folk.

Påstängd
1 197 Inlägg
23 januari 2013
ErsdaHL skrev:

Blir ju i så fall billigare om det diffar. smile

600 Inlägg
11 mars 2013
Trådstartare
Snart fyra månader sedan fått böter på 1500 och enligt transportstyrelsen har dom inga utredningar på mig smile

535 Inlägg
11 mars 2013
Tog 8 - 9 månader innan polaren fick höra av dom

Ubåtsingenjör
7 346 Inlägg
11 mars 2013
ErsdaHL skrev:
Snart fyra månader sedan fått böter på 1500 och enligt transportstyrelsen har dom inga utredningar på mig smile

när jag blev tagen på mc dröjde det ett år innan jag hörde något av de

en polare fick vänta 8 månader innan han hörde något... så den som väntar på något gott väntar aldrig förlänge wink

Ungdoms Räser
425 Inlägg
11 mars 2013
fick vänta 7-8mån då polisen stoppade mig under en cruising. Körde mot enkelriktat.

Så det tar ett tag!

Sök