3663
Sök

Problem med larm på Passat 2003

249 Inlägg
16 december 2012
Trådstartare
Jag vaknade i morse av att larmet på bilen stod och tjöt. Jag gick ut för att larma av men det gick inte. Nyckeldosan fungerar inte. Jag for och köpte nya batterier för att se om dom var dåliga, men det gav inget resultat. Bilen går alltså inte att låsa eller låsa upp med larmdosan utan den måste låsas med nyckeln och larmet står och går hela tiden i intervaller. Jag har fått lagt av en batteripol nu för att få tyst på det hela och ställt in den i garaget. Någon som vet vad som är fel??

Här ser ni en video på hur det blir, jag kan starta bilen utan att någon startspärr blockerar eller så..
http://www.youtube.com/watch?v=PbxLTRIc … e=youtu.be

Tack på förhand!
MVH

6 Inlägg
16 december 2012
Tja,jag hade liknande problem med min audi A6 2002.batterierna i dosan tog slut,jag bytte till nytt men den funkade inte ändå!men jag kom ihåg något om aktivering.På min så stoppar nyckeln i förardörren och vrider om och håller kvar i några sekunder,poff sen funkade dosan.prova att vrida åt båda hållen.

249 Inlägg
16 december 2012
Trådstartare
Att programmera dosorna var inget som fungerade. Satt i en nyckel i tändningen och vred till läget då instrumenthuset och div. tänds. Efter detta satt jag i den andra nyckeln i passagerardörrkistan och låste manuellt. Men bilen svarade inte på när jag tryck lock/unlock.

Jag tror att någonting är fel med bilens fjärrkontrollsystem, den känner liksom inte av dosan eller något? Kan det vara någon säkring som pajjat? Jag har kollat alla de större vanliga säkringarna vid vänstersidan mot förardörren, men jag har inte kollat minisäkringarna som sitter där.

Sen lade jag märke att elhissarna och innerbelysningen inte heller fungerar, hjälper det någon kunnig här på forumet att komma närmare en lösning? smile

MVH

6 Inlägg
16 december 2012
det var inte programmering av nyckeln jag menade..Det med två nycklar gör man med nya nycklar och det har lett till att vissa personer har fått mer problem med dosorna.Det jag menade är mer av en aktivering,bara en nyckel,utgå från låst bil sätt i nyckeln i förardörren vrid om och håll kvar..borde funka om dosan inte är trasig.

249 Inlägg
16 december 2012
Trådstartare
Det prövade jag göra, det hände inget..
Kan det vara komfortstyrdonet som blivit vattenfyllt? Det var snöstorm här igår så jag drog in åtskiljigt antal kilo snö i bilen då jag körde fast..

6 Inlägg
16 december 2012
Jo det är nog problemet.Har du fiskat ut den?jag läste om liknande problem som dina.   http://www.nordicaudi.com/php/forum/sho … d&sb=7

6 Inlägg
16 december 2012
Ta ur boxen å torka den och rengör kontakterna så kan det funka igen om du har tur.

249 Inlägg
16 december 2012
Trådstartare
Jag vet inte hur jag får loss den mer utförligt..
Jag tror faktiskt inte den har gått sönder om den blivit blöt, jag fick ta loss xenonstyrboxen på min 06as v70 3-4 gånger gå den blivit vattenfylld vid tvätt. Att vatten leder ström och förstör elektronik stämmer inte alla gånger alls. Vatten tycks ha en väldigt dåligt ledande förmåga ibland:O

6 Inlägg
17 december 2012
vart sitter styrdonet på din bil?.På min audi a6 sitter den under förarsätet i en vattentät plastlåda.

Diesel ska man ha!
482 Inlägg
17 december 2012
Använder du kupevärmare? Isf så kan det vara orsaken till att bilen lärmar. Lösningen på detta problem är då att du går in med dator och minskar kupeövervakningens känslighet.

Davvehall: Det ska hans också göra.

VW Passat Variant 4M DSG6 -13
Das Club www.vwpc.se
www.vwcs.se

Avstängd
10 388 Inlägg
17 december 2012
Ska/bör sitta under sätet, eller snarare, precis framför. Går som sagt till larm, c-lås, innerbelysning, taklucka (om man nu har det)

För att programera in nyckeln (fjärrnyckeln till bilen, som i sin tur styr larmet);

På med tändningen.
I med nyckeln i förardörren
Lås bilen (manuellt)
Tryck på "lås" eller "lås upp"-knappen
Vänta minst 1 sekund
Tryck på "lås" eller "lås upp" igen

Och då ska bilen tuta till

- - - Edit - - -

Är det ett DEFA-larm kan du minska känsligheten på microvågssensorn via kontrollpanelen på larmet (liten grå plastdosa med två...blå(?) knappar på
Senast redigerat av it_mutt (17 december 2012)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

249 Inlägg
17 december 2012
Trådstartare
Japp jag kör med kupevärmare, jag hade faktiskt den inkopplad när detta skedde, men det ska ju inte göra att belysning, dörrhissar och fjärrdosorna tappar funktionaliteten tycker jag?yikes

Avstängd
10 388 Inlägg
18 december 2012
Civilarn skrev:
Japp jag kör med kupevärmare, jag hade faktiskt den inkopplad när detta skedde, men det ska ju inte göra att belysning, dörrhissar och fjärrdosorna tappar funktionaliteten tycker jag?yikes

Nej, det låter troligare att komfortmodulen (som påpekat) gett upp eller något (men visst, en sak har jag lärt mig när det gäller "nyare" bilar; "inget" är faen omöjligt)

1 944 Inlägg
18 december 2012
lämna in den på vw o låt dem kolla felkoderna ? smile

har du jätte tråkigt får du gärna slänga en kommentar i någon av mina projekttrådar :)
Saab 900NG - Breddning
Volvo Amazon - Polisbil
Volvo V70N - Bruksbil

Avstängd
10 388 Inlägg
18 december 2012
Alternativt köp en billig kabel för en hundring eller två

249 Inlägg
18 december 2012
Trådstartare