1486
Sök

R-k-j90s Bubblarenovering vw 1300

Nu är dom stora bitarna på plats

67 142 Visningar
Uppdaterades senast 23 mars 2016
VWetgirig hobbymekare
1 917 Inlägg
16 januari 2013
#41
Brrr ... det såg kallt ut hmm

Men desto större anledning att hålla värmen genom att jobba på flitigt, eller hur? big_smile

Mina projekt: Patinerad VW typ 1 1955 -- Resto-looker VW typ 117 1957 - - BigBlock Edsel 1959 - - Cabbad VW typ3 1968
.·´¯`·.¸. , . .·´¯`·..><((((º>¸
, . .·´¯`·..
><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>

162 Inlägg
16 januari 2013
Trådstartare
#42
Ja man får inte slöa, då blir man stel som en fiskpinne haha men någon morot måste man ju ha wink


162 Inlägg
20 januari 2013
Trådstartare
#43
Varit ute och börjat slipa lite på bilen idag, eller min flickvän började slipa och jag skruvade av lite småtjafs. Färgen är som sirap, sätter igen pappret direkt. Väntar fortfarande på delar från Dalhems. Inget jättekul att ta kort på men det kommer nog imorgon smile


203 Inlägg
20 januari 2013
#44
Vilken grovlek kör du på pappret? Det kan bli så om man kör med för fin grovlek. Då gnider man av ytan i stf att "riva" av färgen.

--------------------------------------------------------------------------------
Att jobba på egen hand - gör ont!

162 Inlägg
20 januari 2013
Trådstartare
#45
Kör med P150, tyckte det borde vara grovt nog, men vad skulle du köra med? smile


203 Inlägg
20 januari 2013
#46
Jag skulle börja med 80 eller 100 och gå uppåt för att sedan avsluta med 240 torrt. Ska du slipa spackel så kan du börja grovslipa med ännu grövre, 40. Börja testa dig fram på t ex en skärm så ser du vad som funkar bäst.

--------------------------------------------------------------------------------
Att jobba på egen hand - gör ont!

490 Inlägg
20 januari 2013
#47
Najs!
Prem lagd!

Citat 1: -Om du vågar gasa fullgas, så har du inte trimmat tillräckligt!
Citat 2: -Har du inte döda flugor på sidorutorna, har du inte kört fort nog!
Citat 3: -När du kör så fort du kan och känner att du har kontroll, då kör du för sakta!
Följ Mitt Bubbla Projekt: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=265896 Slide in, Burn OUT!!

162 Inlägg
20 januari 2013
Trådstartare
#48
Ska inte slipa plåtrent så det lät väll lite grovt? Eller? Härligt med prenumeranter smile


162 Inlägg
21 januari 2013
Trådstartare
#49
Snabb fråga, passar 66:ans dörrar på 70:an?


116 Inlägg
21 januari 2013
#50
r-k-j90 skrev:
Snabb fråga, passar 66:ans dörrar på 70:an?

Formen på rutorna och själva dörren ska nog vara desamma, men det skiljer sig åtminstone på mindre detaljer, tex låset till ventilationsrutan. Men sånt kan man nog byta till mera ''tidskorrekt''.

motorn bak är i min smak

162 Inlägg
21 januari 2013
Trådstartare
#51
Ok men om man ska köra med onepiecerutor, kan man då ta dom äldre dörrarna? Mina dörrar är slut, och har hittat ett par enligt legenden rostfria dörrar till en 66:a smile


162 Inlägg
23 januari 2013
Trådstartare
#52
Har varit ute i minusgraderna och slipat lite på skönheten, färgen luktar skit när den slipas wink

https://www1.garaget.org/gallery/images/106/105601/105601-0ef1171a0834c559664b678893474bf8.jpg
Börjat matta ner den

https://www1.garaget.org/gallery/images/106/105601/105601-c27cc6492c11b8982e765fd6764e60b6.jpg
Taket

https://www1.garaget.org/gallery/images/106/105601/105601-b7d6d99b70de05f7ecff39aa849388b5.jpg
Omlackad innan? Nääää tror jag inte wink

https://www1.garaget.org/gallery/images/106/105601/105601-7e07f3099078d05c660ed1db5f817ba6.jpg
Mer rost

Min tanke var att inte slipa bilen plåtren utan bara matta ner, slipa bort ytrost och spackla


162 Inlägg
26 januari 2013
Trådstartare
#53
https://www1.garaget.org/gallery/images/106/105601/105601-92d28f3e7a236c5b76a87e0a4731fd1e.jpg
Lite motivation till byggaren big_smile


VWetgirig hobbymekare
1 917 Inlägg
26 januari 2013
#54
Snygg motivationsbild tongue

Mina projekt: Patinerad VW typ 1 1955 -- Resto-looker VW typ 117 1957 - - BigBlock Edsel 1959 - - Cabbad VW typ3 1968
.·´¯`·.¸. , . .·´¯`·..><((((º>¸
, . .·´¯`·..
><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>

162 Inlägg
26 januari 2013
Trådstartare
#55
Ja visst är den wink


162 Inlägg
28 januari 2013
Trådstartare
#56
Var ute och slipade lite i bagaget ikväll, tänkte måla det men sen ändå göra någon slags täckkåpa där i. Inte mycket att fota, ser ut som dom andra slipbilderna wink

Väntar fortfarande på plåtdelarna från Dalhems efter lite missförstånd smile


162 Inlägg
29 januari 2013
Trådstartare
#57
Fortsätter med att matta ner bilen innan jag börjar slipa bort rost, vill ha hela bilen matt innan jag börjar med det så man ser alla skavanker smile


162 Inlägg
30 januari 2013
Trådstartare
#58
Nästan två timmars småpillande idag med lite allt möjligt. Slipade ännu mer på karossen och skrapade bort ljuddämpningen? eller värmeskyddet på bakre väggen, hittade som tur var bara ytrost där smile

Har eventuellt hittat en vänlig själ som kan hjälpa mig limma i ny inredning och montera innertak så då åker den gamla trasiga ut smile


203 Inlägg
30 januari 2013
#59
Det gör stor skillnad med ett nytt innertak bra att du får hjälp. Måste erkänna att det var det svåraste jobbet på hela min renovering. Jag gjorde det på vintern. Gör inte det. Rekommenderar teperaturer på 20-25 grader om du väljer vinyl. Annars är det svårt att spänna snyggt. Lycka till.big_smile

--------------------------------------------------------------------------------
Att jobba på egen hand - gör ont!

162 Inlägg
30 januari 2013
Trådstartare
#60
Jag hade tänkt köra med det gamla för jag har inte tålamod att sitta med sånt och ett försök hade kunnat sluta med att bilen fått stå ofärdig för alltid wink men så hitta jag en kille som kunde tänka sig göra det så då får det bli nytt och snyggt smile Man tackar smile



Sök