Om jag ska välja en modell så hade jag tagit V60 direkt. Jag har en själv som jag trivs förbannat bra med. Men när du säger att den ska kosta max runt 250 000 så får jag tänka om. En V60 T3 för 250 000 är trist. Du har i princip farthållare, elhissar och AC och motorn är inget glädjepiller heller direkt. Därför går den bort.
Audi A3 är en jäkligt trevlig bil. Vet du om det är nya eller gamla modellen? Audi har ju nyligen släppt en ny A3 men eftersom du har med C30 som har slutat att tillverkas och Urban Cruiser som jag också tror har slutat tillverkas så kanske listan inte är helt up to date?
Volkswagen Passat är en vettig bil, du åker gott, ägarkostnaderna är humana m.m. Jag vet inte vad du får för Passat för 250 000 vad gäller motor, utrustning, men du får mer lull-lull än på V60n iallafall. Morsan beställde just en Passat TDI 170 DSG 4Motion R-line med premiumpaket, 18" fälgar och en rejält tilltagen utrustningslista och den landade strax över 300-strecket. Motsvarande V60 hade gått på en bit över 400 000.
Så min slutsats är att hon bör ta Passaten om hon behöver en praktisk bil med plats för famlijen och om det inte är något behov, Audi A3!
Edit: Hoppas ni kan få med den 7-växlade DSG-lådan i specen på Passaten för den är kanon.
Senast redigerat av Pendulum (21 december 2012)
För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.