Jag har funderat lite på aussielocker från bakaxeldelar till min volvo 240 1030 axel. Sugtrimmad motor, inget mer invecklat. Så jag tänkte aussie lockern skulle vara ett bra alternativ, har hört den håller ca. 300-400hk. Men då på senaste tid på olika fordon tycker jag att jag läser om mer och mer problem med den. Själva "knackandet" i t.ex. rondeller utan gaspådrag är egentligen inget större problem för mig. Men sådant som att ny aussie locker har blivit om-monterad flera gånger men ändå vill dra på en axel?
Den klickar ju alltid när du svänger och den inte låser, jag gillar ljudet så ser det nästan som en bonus:)
Fördelen är ju att den alltid låser när man gasar och inte gör det när man svänger utan att gasa samt priset. Priset är väll största fördelen och enda(?) över dom andra diffarna som finns tex torsen.
Har aldrig hört om någon aussie som bara drar på en axel eller någon som har haft problem med en locker alls. Ska skaffa mig en locker själv när jag börjar använda bilen igen.
Min funkar utmärkt och har så gjort både sommar som vinter! dock stör jag mig något på "knackandet" på sommaren då det hörs mkt mera då. men klart en bra investering!
Min funkar utmärkt och har så gjort både sommar som vinter! dock stör jag mig något på "knackandet" på sommaren då det hörs mkt mera då. men klart en bra investering!
hur blir de när man translockar bilen då? låser den upp båda hjulen då med?
När jag pratade med Jonas på bakaxeldelar sa han att den pallar runt 3-400hk, därav valde jag en bakaxel med Torsen istället. En bekant har en axel med Aussie Locker och jag tycker den fungerar bra. Låser upp som den ska och lever inte om alls så mycket som jag tidigare trott att den skulle göra.
Hmm... Det får nog bli en Torsen för min del också. Jag har ställt frågan om hållbarheten på andra ställen också och vill man vara säker med mycket kräm ska man nog välja bort Aussie.