2686
Sök

Hjälp med laddtryck saab 9-5 2,0t årsm 98.

908 Inlägg
22 december 2012
Trådstartare
Hallå allihopa smile har skaffat mig en saab 9-5.som är trimmad. Sitter ett steg 2 i den från bsr och avskärmat luftfilter.
Den har 230hk  och laddar 1.2bar. Är det för mycket lr inte? Haft bilen 2 dar så inte kollat om laddtrycket e uppskruvat på WG lr något.

3 182 Inlägg
23 december 2012
min laddar 1,2 den med. går bra. kopplingen häger inte med så länge bara. är inte så himla högt ladd. jag har visligen aerons turbo på min.

908 Inlägg
23 december 2012
Trådstartare
vet ej va som e gjort på min vet bara den e trimmad med steg 2 och avskärmat luftfilter. ska försöka få tag på förr förra ägaren då de e han som fixat den. han byta motorn och turbo till en som gått mindre. va e de för turbo i orginal ?

15 Inlägg
23 december 2012
1.1-1.2 är normalt, sen e det väl garrett turbo i alla saabarna utom aero modellerna då är det mitsubishi td04hl turbos, har det på bägge mina smile

Motor utan turbo SUGER

908 Inlägg
23 december 2012
Trådstartare
XxXMasterXxX skrev:
1.1-1.2 är normalt, sen e det väl garrett turbo i alla saabarna utom aero modellerna då är det mitsubishi td04hl turbos, har det på bägge mina smile

oki tack för svar. första bilen med turbo så vill ju inte rasa den direkt tongue hur låter de om man tar bort sista ljuddämparen på en saab 9-5 ? hört de inte gör ngn skillnad typ

15 Inlägg
23 december 2012
på turbobilar ska avgaserna ha så fritt flöde som möjligt, sista burken är en riktig broms, finns fina modellanpassade som bla. bsr säljer, ljudet blir nästan lite väl mycket tycker jag inne i bilen om du bara tar bort dämparen, men bilen kommer gå bättre, kolla på halv-sats om du vill ha ett sportigare ljud, ta bort ljuddämpare bara brötar
Senast redigerat av XxXMasterXxX (23 december 2012)

Motor utan turbo SUGER

Rumpmas
3 860 Inlägg
23 december 2012
Det låter troligt att du har det laddtrycket för 230 hk med ett GT17. Tyvärr är dessa aggregat inte särskilt hållbara ens med original 150 hk, men går det sönder stoppar du bara i en Aero-turbo istället, Mitsubishi TD04-15T.

Sök