Halloj på er läsare!
Vi börjar så här! som ja sa tidigare så var jag och några fler ifrån klassen ner till elmia över påsk och ställde ut våran V40 som vi deltog med i klasskampen. Konkurransen var oväntat hög. Jag tyckte att alla 3 bilarna så bra ut, men alltid måste det finnas en vinnare. Och den här gången blev det vi med våran bil som tog hem första pris!
En bild på alla bilarna med våran i mitten!
Vi plockade hem en fin pokal så det får vi va nöjda med!
Iallafall så har det hänt en hel del på mitt lilla bygge också! Monterat, koppling, växellåda, kardan, startmotor, byggt om lite grenrör då det inte passade när jag monterade med packningar, byggt färdigt downpipe, lindat grenrör och downpipe, byggt hela avgassystemet, byggt färdigt tryckrör och målat dom, monterat uttag för dump och lite mer små pyssel. Börjar bli grymt ivrig på att riva igång på maskineriet och ut och pysa lite! Sen får vi se hur länge saker som koppling och förgasare orkar hänga med, men då äre bara å uppgradera.
Köpte en soppa pump i morse på skroten så blir väl att koppla in den nån dag framöver, sen dra batterikabel från skuffen till startmotorn och montera batteri och montera fördelare sen är det bara att starta! Det ser vi fram emot. Kommer förhoppningsvis att filma uppstarten, men har sagt det förut och inte blivigt av för man blir för ivrig! hehe
Får slänga in några bilder här också då!
Allt för nu!
Sen tycker ja de är lite klent med kommertarer nästan, hehe. Kommentera gärna vad ni tycker!
Hejråå!