25 december 2012
Trådstartare
Hjälper en kompis med hans 325 e36 och vi har stött på lite problem.
Polaren bytte till sig bilen och då stod den som ett turboprojekt. Motorn var ihopsatt och vad som är gjort i den vet varken jag eller min polare. Så det ända min polare gjorde egentligen var att montera ihop tryckslangar ic osv.
När han va klar så gick bilen med turbon och allt var frid och fröjd. Nu är det så att vi ska besiktiga bilen och har plockat av turbo. När vi stoppar i originalspridarna så händer det underliga grejer. Med turbospridarna så startar bilen dör vid hastigt gaspådrag men har ingen tomgång. Med originalspridare så startar inte bilen ordentligt, den beter sig som om den inte går på alla cylindrar eller så.
När turbospridarna sitter monterade och man kopplar ur LMM så får vi tomgång. Den varierar mellan 1000-2000 varv men de är kanske normalt när man kopplar ur LMM?
Vi kikade även på stiften, 4 stift är torra medan 2 är blöta, finns gnista på alla cylindrar så de ska inte vara något problem. Fuelrailen är utbytt mot en "Nuke" om nu detta kan ha betydelse med originalspridare?
Det vi vill veta egentligen är om originalspridarna kan vara defekt? Dom spottar när vi tagit ur dom och kört men ingen av oss är så hemma på de här med spridare egentligen!