2786
Sök

Hur ändrar man wastegaten? Volvo 940ltt

398 Inlägg
28 december 2012
Trådstartare
Hejsan, ja en rätt så dum fråga men min 940ltt spikar när jag gasar fullt ett tag och vet ej varför. Men har ställbar wastegate som är uppställt till 1 bar. Räcker det om jag ställer "ner" wastegaten? Är det svårt? jobbigt?

A.Sörman
1 299 Inlägg
28 december 2012
Är den så jämt eller kommer det när bilen är varm?

Skruva på wastegaten tar 10sec om du nu har en ställbar.

398 Inlägg
28 december 2012
Trådstartare
Drunk skrev:
Är den så jämt eller kommer det när bilen är varm?

Skruva på wastegaten tar 10sec om du nu har en ställbar.

Har en ställbar wastegate.
Jag provade bara fullgas på 4:ans växel så hopapde det till så antar det.
har jämt o fint ladd hela tiden

948 Inlägg
28 december 2012
antar att du har en gängad stång på wg klockan? om så är fallet så skruvar du så stången blir längre.

341 Inlägg
29 december 2012
Är bilen chippad? bör absolut inte ladda 1 bar om den inte är det

398 Inlägg
29 december 2012
Trådstartare
Den är inte chippad bara uppställdt lladd till 1 bar, gasar aldrig fullt. Funderar på att skaffa chip smile

341 Inlägg
29 december 2012
Då ställer du den på 0,6 bar och inte mer om du inte har chip.

398 Inlägg
29 december 2012
Trådstartare
robbinT skrev:
Då ställer du den på 0,6 bar och inte mer om du inte har chip.

Okej, hur svårt är det att skruva då? eller fixa? Hur lång tid tar det?

398 Inlägg
29 december 2012
Trådstartare
Ska ändå köpa chip smile Bränslechip eller vad det är smile

341 Inlägg
29 december 2012
Du lägger dig under bilen. tar loss en liten sprint på armen från klockan. skruvar ut den så den blir längre. sen sätt tillbaka. tar max 2 minuter

398 Inlägg
29 december 2012
Trådstartare
robbinT skrev:
Du lägger dig under bilen. tar loss en liten sprint på armen från klockan. skruvar ut den så den blir längre. sen sätt tillbaka. tar max 2 minuter

Okej, köper nog chip istället smile Vad för chip ska jag köpa? Kan du några bra? liksom jag kör aldrig på fullgas med detta nu smile så de gör ju inget då big_smile

311 Inlägg
29 december 2012
Jag hade sänkt laddtrycket fram tills den dagen du köper ett chip bara för att minska risken för motorras. Men det är upp till dig smile

Sommarbilen / Ljudbilen GOLF MK3 -95
Vinterbilen / Lekbilen VOVLO 940 ltt -96

Avstängd
1 418 Inlägg
29 december 2012
Andreas1645 skrev:
robbinT skrev:

Okej, köper nog chip istället smile Vad för chip ska jag köpa? Kan du några bra? liksom jag kör aldrig på fullgas med detta nu smile så de gör ju inget då big_smile

viking ecomax 1500kr kostar det

398 Inlägg
29 december 2012
Trådstartare
BillyBooy skrev:
Jag hade sänkt laddtrycket fram tills den dagen du köper ett chip bara för att minska risken för motorras. Men det är upp till dig smile

Jo, men förra ägaren har haft det så här i över 1 år smile och motorn låter super bra smile inga problem eller nåt. Han körde alltså inte fullgas eller gjorde så den spika. Han sa bara "kör inte på fullgas så den spikar då går det bra" smile

Avstängd
1 418 Inlägg
29 december 2012
Andreas1645 skrev:
BillyBooy skrev:

Jo, men förra ägaren har haft det så här i över 1 år smile och motorn låter super bra smile inga problem eller nåt. Han körde alltså inte fullgas eller gjorde så den spika. Han sa bara "kör inte på fullgas så den spikar då går det bra" smile

http://www.vikingchip.com/ ring han så skickar han ett så kan du köra fullgas sen smile
ja har kört med hans chip i min i 5år utan problem även haft skenladd uppåt 1.5bar utan att nåt gått sönder

Sök