Malc97 skrev:
Försäkringen 15k!
Den ska stå på nån av mina föräldrar, inte på mig.
Ska kolla runt på lite bmws oxå!
Nu kastar jag lite smolk även i din bägare med tråkiga fakta samt vad lagen säger om att skriva bilen på någon annan än den huvudsaklige brukaren.
Om du nu har 100k att köpa bil för, varför köper inte du bilen själv istället för att göra ett försäkringsbedrägeri?
Du har uppenbarligen råd att betala försäkring så som det kostar för dig.
Köp en billig bil du kan plåga lite elakt som nybliven körkortsinnehavare som dessutom har en låg försäkringsklassning exempelvis en Volvo 740/BMW 518/Opel Omega osv så slipper du tänka på vad som händer rent praktiskt med din snälla hjälpande förälder
(denne har då gjort sig skyldig till försäkringsbedrägeri vilket faktiskt kan ge fängelse, samt huruvida du kommer att kunna hitta jobb senare, då även du kan bli straffad för försäkringsbedrägeri och detta syns i ditt belastningsregister)
om du nu skulle råka bli inblandad i en olycka och gjort en skenförsäkring som inte ger dig ngn ersättning för skadorna på din förälders bil.
Är det så att du ändå vill köpa en bil som är dyr att försäkra så fråga istället dina föräldrar om dom inte istället kan tänka sig att sponsra dig ekonomiskt med mellanskillnaden istället för att begå ett ganska allvarligt brott tillsammans?
(för ni skulle garanterat inte du och din förälder gå på den lokala ICAbutiken och snatta tuggummi tillsammans som är ett mkt mildare brott)