Första bilen snart! Billig att ha och rolig!

Malc97
28 december 2012 · 6 Inlägg

Tja, köper snart min första bil och vill ha en som är billig att ha, försäkring, och att den inte drar för mycket!
Under 100k och rolig att köra!!smile))
Har kollat allt men ville bara höra om ni har några klockrena förslag!???

IROC-Z4EVER
28 december 2012 · 72 Inlägg

Köpte en Saab 9-5 till min systerdotter som precis fått körkort och det blev en Saab för det var faktiskt det billigaste alternativet eftersom hon själv skulle betala för försäkringen, man får faktiskt mycket bil för lite pengarna...

Saab_janne Saabfantast
28 december 2012 · 22 Inlägg

Låter som en Saab 9-3/9-5 stämmer perfekt in på dina krav!

http://www.blocket.se/ostergotland/Saab … 17&w=3

Behöver jag säga mer än att dom snygga fälgarna ingår i kombination med den trevliga automatlådan.

Svetsdiff
28 december 2012 · 30 Inlägg

Äää, Volvo!

// Bevara den svenska raggarkulturen!
Saab_janne Saabfantast
28 december 2012 · 22 Inlägg

Varför? har du inga vettiga argument att komma med så kan du lika gärna vara tyst.

Svetsdiff skrev:
Äää, Volvo!

Svetsdiff
28 december 2012 · 30 Inlägg

Hah, Är du polis? Jag skriver vad jag vill! Om t.e.x skriver "Volvo 240" då kanske han svarar " jag vill helst ha en 850 isåfall" Då är det bättre att bara skriva Volvo!

// Bevara den svenska raggarkulturen!
kaithan
28 december 2012 · 70 Inlägg

köp en 740 o va nöjd, haha tongue

Den som inte kommer ihåg det förflutna är dömd att återuppleva det.
Saab_janne Saabfantast
28 december 2012 · 22 Inlägg

Polis är jag då inte, Men ge några vettiga argument varför han skulle köpa en Volvo

Svetsdiff skrev:
Hah, Är du polis? Jag skriver vad jag vill! Om t.e.x skriver "Volvo 240" då kanske han svarar " jag vill helst ha en 850 isåfall" Då är det bättre att bara skriva Volvo!

Svetsdiff
28 december 2012 · 30 Inlägg

Ja, bra första bil, Goa å sladda me, bra kvalité och bra svensk bil!

// Bevara den svenska raggarkulturen!
Razor8
28 december 2012 · 62 Inlägg

Svetsdiff skrev:
Ja, bra första bil, Goa å sladda me, bra kvalité och bra svensk bil!

+ billiga delar, finns nästa på Konsum javascript:insert_text('lol', '');

Burn Your Rubber, Not Your Soul
Cars can do so much more than drive down the road, they can drive you through life
Derrp
28 december 2012 · 19 Inlägg

Köp en 328 e36 eller 330 e46

caromania Forummoderator
28 december 2012 · 9 296 Inlägg

Vilken storlek på bil har du tänkt dig? Liten kompakt tvådörrars eller 5 meter kryssare med 250hk?

Extremt rolig bra bil skulle ju vara en Toyota MR 2. Kanske inte så blodig försäkring eftersom den är ovanlig och därmed kanske inte så ofta inblandad i olyckor.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
simlar
28 december 2012 · 5 548 Inlägg

Valfri turbo-saab, billiga i inköp och riktigt trevliga bilar.
Tyvärr så får man alltid spänna handbromsen inför varje  besiktning (klassiskt problem) annars så har jag bara bra erfarenheter av de Saabar jag kört (förutom en polares riktigt sunkiga 9000).

Är du däremot ute efter en mindre bil så kan jag rekommendera valfri modernare småbil. Pigga och varvvilliga motorer och de har väghållning som en gokart smile

Men ska det sladdas så är det bakhjuls- eller fyrhjulsdrift som gäller och där är det väl BMW med minst 2,5L motor och valfri Subaru med turbo och 4wd/awd som är "the shit".


Notera att jag rekommenderar nyare  bilar då TS skriver "Under 100k och rolig att köra!!smile))" så antar jag att denne inte är ute efter en bil från före -95 och inte är intresserad av att stå i garaget och trimma utan allt ska vara färdigt så det bara är att åka ut och köra.

Skulle TS däremot vara intresserad av att köpa en billig bil (max 10k) och lägga 90k på att trimma så är det bara att ta valfri bil och bygga om den så den blir riktigt rolig att köra.

Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
steifan DR!FTT3KN!K3R
28 december 2012 · 10 427 Inlägg
BMW 323 Ci "Der schwarze Deutsche" (2000)
Volvo 740 GLT 16 VALVE "Der goldene Schwede" (1988)
BMW 325i "M-Sport" (2006)
miatasimon
29 december 2012 · 57 Inlägg

Är 18 år och betalar 7000kr/år i helförsäkring för min miata. Detta är en av många anledningar till varför det blev en miata, Kan man leva med att den inte är så macho så får du en djävulskt rolig bil för pengarna. Annars är Mr2 ett bra alternativ om man inte ska köra den vintertid den ska nämligen vara ganska lömsk på vinterväglag och dessutom sägs det vara dålig värme. Skriv gärna lite mer utförligt om vad du har tänkt dig för bil, vilka hjul som ska driva, antal platser o dörrar, m.m.

Mazda miata "Brum" (1990)
Muttley
29 december 2012 ·

steifan skrev:
http://www.blocket.se/jonkoping/Vw_Up_41997101.htm?ca=6&w=3

tongue

Den var så grymt ful att man nästan skulle haft den bara för det smile
Kul att de gör sådana bilar så man får flina lite i trafiken.

steifan DR!FTT3KN!K3R
29 december 2012 · 10 427 Inlägg

tkd_rille skrev:

steifan skrev:
http://www.blocket.se/jonkoping/Vw_Up_41997101.htm?ca=6&w=3

tongue

Den var så grymt ful att man nästan skulle haft den bara för det smile
Kul att de gör sådana bilar så man får flina lite i trafiken.

Härligt, spana även in Skoda Citigo och Seat Mii (syskonbilarna) om det är något som passar sämre.. ööh förlåt, bättre wink

BMW 325i "M-Sport" (2006)
BMW 323 Ci "Der schwarze Deutsche" (2000)
Volvo 740 GLT 16 VALVE "Der goldene Schwede" (1988)
Muttley
29 december 2012 ·

steifan skrev:

tkd_rille skrev:

steifan skrev:
http://www.blocket.se/jonkoping/Vw_Up_41997101.htm?ca=6&w=3

tongue

Den var så grymt ful att man nästan skulle haft den bara för det smile
Kul att de gör sådana bilar så man får flina lite i trafiken.

Härligt, spana även in Skoda Citigo och Seat Mii (syskonbilarna) om det är något som passar sämre.. ööh förlåt, bättre wink

Underbara bilar.  Pendlar man mycket så är de ju perfekt för TS. Ska lätt ha en sådan när jag börjar pendla till jobb igen.

Men för att återgå.  Att föreslå en volvo 740, 850 och liknande när han har nära 100 tusen att tillgå är ju katastrof.

Titta på 95, v70, Passat, Audis versioner och liknande om du vill ha vanliga gubbilar. smile

Hilmer
29 december 2012 · 1 790 Inlägg

tkd_rille skrev:
Underbara bilar.  Pendlar man mycket så är de ju perfekt för TS. Ska lätt ha en sådan när jag börjar pendla till jobb igen.

På 100 mil: stad/landsväg = 46-50l, motorväg 110km/h = 52-54l, 140km/h = 62-63l är mina uppgifter kring förbrukningen på en sådan. Allt beror ju på körstil iofs...

Muttley
29 december 2012 ·

Hilmer skrev:

tkd_rille skrev:
Underbara bilar.  Pendlar man mycket så är de ju perfekt för TS. Ska lätt ha en sådan när jag börjar pendla till jobb igen.

På 100 mil: stad/landsväg = 46-50l, motorväg 110km/h = 52-54l, 140km/h = 62-63l är mina uppgifter kring förbrukningen på en sådan. Allt beror ju på körstil iofs...

Soppan är inte allt smile. Men de är lite.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang