3249
Sök

obotligt ike romantiker..

StylingFreak
220 Inlägg
12 oktober 2006
Trådstartare
jag och min tjej har tänkt att förlova oss och det ligger mig i fatet att hitta på något romantiskt att göra.
Nu är saken den ät jag har kass fantasi när det kommer till sånt.
skulle vilja ha lite tips på vad man kan göra.

STORT tack till alla som svarar.

styling or tuning?

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
12 oktober 2006
grattis smile bed and breakfast big_smile

Tro inte allt du hör om mig, sanningen är värre.
991 Inlägg
12 oktober 2006
du, ni måste ha chapange eller bubbelvin att skåla i smile det är givet iaf smile
beroende på hur stor budget du har så har jag en del tips, me n säg öfrst hur mycke du vill lägg ut=) Grattis och välkommen in i den beringade världen smile

Varför följa strömmen när de bränner mer kalorier att simma motströms?
www.mondoblog.se/misscarbon

StylingFreak
220 Inlägg
12 oktober 2006
Trådstartare
Eliza skrev:
du, ni måste ha chapange eller bubbelvin att skåla i smile det är givet iaf smile
beroende på hur stor budget du har så har jag en del tips, me n säg öfrst hur mycke du vill lägg ut=) Grattis och välkommen in i den beringade världen smile

iom att jag inte friar utan bara ska förlova oss just nu så typ 3-4k

styling or tuning?

945 Inlägg
12 oktober 2006
Det är ju ganska mycket pengar, eller det räcker ju en bit. Först då, tjejer döm inte ut mig efter detta, klockan är mycket och jag är trött. Försöker bara vara till hjälp.
Mitt förslag: Börja dagen med att göra en mys frukost med champagne och hela kittet. Sedan så gör ni er iordning och åker till något ställe som ni båda har ett fint minne från eller liknande. Vet ju inte vart du bor så platser är lite trixigt.Men säg ni träffades på ett fik första gången, då går ni dit o fikar lite. Sen drar ni vidare och shoppar lite nya fina kläder inför kvällen. Under dagen så äter ni en romantiskt lunch på ett av era favvo ställen. Nu börjar klockan bli dags att åka hem och göra sig iordning inför kvällen. Istället för att åka hem och byta om så checkar ni in på ett av stans finare hotell, gör er iordning för en underbar middag och sedan får du faktiskt ha lite jävla fantasi själv karl!

/ Detta är vad jag kom på precis nu och jag vet inte alls om det skulle uppskattas men bättre än inget.Lycka till och grattis. På midsommar är det min tur. Stugan i fjällbacka med underbar utsikt över havet. Det räcker.Ibland är de enkla gott nog.

Fartglad
336 Inlägg
13 oktober 2006
Kul att höra, grattis!

Jag tycker ni ska åka till det ställe ni träffades. Beroende på vart så kan du hitta på ngt spec. där. Sedan övernattning på en fin svit med lite skumpa, jordgubbar och annat sliskigt! big_smile

Power without Quattro is useless!

194 Inlägg
13 oktober 2006
Hur menar du där egentligen? Förlovad blir man väl om man friar? vad säger man annars? "vad säger du, ska vi förlova oss? Jag gillar dig, men inte tillräckligt för att gifta mig med dig"
Logiken känns inte slående.

Ford Mustang
You're an American classic -- fast, strong, and bold. You're not snobby or pretentious, but you have what it takes to give anyone a run for their money.

12 Inlägg
13 oktober 2006
Jag skulle rekommendera en SPA weekend, som exempelvis "Loka brunn", äta gott o njuta av varandras närvaro i harmonisk miljö. ;-)

892 Inlägg
13 oktober 2006
Psykdoktorn skrev:
Hur menar du där egentligen? Förlovad blir man väl om man friar? vad säger man annars? "vad säger du, ska vi förlova oss? Jag gillar dig, men inte tillräckligt för att gifta mig med dig"

Traditionen säger ju att frieri = förlovning och att man ska gifta sig inom ett år, men sen är det ju lite upp till var och en hur man tolkar det. smile
Jag och min tjej tog förlovning som något fint och ett slags djupare erkännande, att vi skulle kunna gifta oss vilken dag som helst egentligen, men tar det när det finns tid och pengar. Sen att vi varit förlovade i över 5 år nu är ju lite knäppt, men den som väntar på något gott antar jag... smile

Grattis i alla fall till OP'n! Jättekul, och jag önskar er all lycka på dagen D och i framtiden! smile

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd

9 108 Inlägg
13 oktober 2006
Jag har för mig det var en låång tråd om bra sätt att göra något fint med tjejen här förut smile Sök lite så ska du kunna hitta...

Annars räcker väl inte 3-4k till så mycket mer än ringarna? wink

Tro inte allt du hör om mig, sanningen är värre.
991 Inlägg
13 oktober 2006
sk8kungenapa skrev:
Eliza skrev:

vi gjorde likasamma smile
men ta in på hotell å kör de klassiska, smile
Vin, jordgubbar å bubbelbad smile

Varför följa strömmen när de bränner mer kalorier att simma motströms?
www.mondoblog.se/misscarbon

StylingFreak
220 Inlägg
13 oktober 2006
Trådstartare
man förlovar sig först sen när det närmar sig friar man.
asså vi har inte planerat att gifta oss inom ett år som traditionen säger.
så då förlovar vi oss nu sen friar jag senare.

Psykdoktorn skrev:

styling or tuning?

Sök