Toddemannen skrev:
Du svamlar om billack hit och industrilack dit , hade du skrivit det från början hade man ju hängt med, men du smetade ju bara på och nu blir du arg. Förklara isåfall om du inte tror att jag vet vad det är, för jag trodde du använde dig utav vanlig billack som behöver klarlack när basen är lagd.
Inlägg #52 så får du svar, din fråga citerad av Djo själv
Djo: Minns du hur man tar bort gummilisterna runt fram och bakrutan på bästa sätt? Jag vet att man ska mickla dän kromlisten och sen "bara" dra bort gummit som e inklämt, eller har jag fel?
Och om jag inte ser fel så hade du zinkspray på vissa ställen på karossen. Testade hagmans zinkspray efter konstens alla regler men jag upplever den som "dammig" och att gärna smetar av sig. Zink har ju den förmågan men jag tycker ändå de känns lite mysko...
Ska lacka en skärm nu snart men jag använder CA primer över zinksprayen tror jag.
Och visst ska du dra på klarlack(om nu det inte är alldeles för mkt apelsinlack, då kanske det syns tydligare?) när du får råd! Blir sånt härligt djup i det.
I'm not a complete idiot, some parts are missing!
Birdy Birdy in the sky, Fell a Poo Poo in my eye, Me dont care Me dont cry, Me just happy cows dont Fly!