3911
Sök

Volvo 940 FTT Byte av koppling

26 Inlägg
30 december 2012
Trådstartare
Har en volvo 940 som ska in på verkstaden snart o byta kopplingen för den slirar...

Men sen eftersom jag tänkt chippa den till sommaren, hade väl siktat på 1,0bar ladd (runt 210 hästar nått), så tänkte jag att det kanske är lika bra att sätta i en "712" tryckplatta när man ändå håller på? Har hört lite delade åsikter om att orginaltryckplattan inte ska tåla så mkt o att den gärna börjar slira o ha sig ifall man skruvar upp laddet...

Vad säger ni? Hade ju tänkt ha den o drifta me

Och om de nu blir så att man kör på 712an är det nått mer som behöver bytas då? Svårt? Dyrt?

Tack på förhand

192 Inlägg
30 december 2012
min är både chippad och uppställd ladd tryck. laddar mellan 1.0-1,2 bar med Original Koppling och de funkar bra. men har du planer på att trimma vidare så kan  712 tryckplatta vara bra att uppgradera först smile

125 Inlägg
30 december 2012
Hade garanterat uppgraderat kopplingen om du ska drifta och funderar på att behålla bilen. Bra mycke goare att kopplingen är 100% stum än att de små slirar lite på högre växlar. Dessutom behöver du inte oroa dig för ett nytt byte inom snarast om de ska i mer nm;) Ska du ändå byta så sätt i värre! wink

26 Inlägg
31 december 2012
Trådstartare
Då blir de nog en uppgraderad koppling smile lika bra att ha det ordentligt gjort och att man slipper byta det i framtiden igen! smile

Tack för svar smile

249 Inlägg
31 december 2012
byt till enkelmasse svänghjul och på med en 763 platta så har du något som håller ifall

Sök