3033
Sök

Tappart bort körkortet och förlustanmält men inte beställt ny på 4 månader, problem?

4 Inlägg
31 december 2012
Trådstartare
Som Ämnet lyder. Är det ett problem att jag inte beställt ett nytt på ett länge. Kan de dra in den pga av det?

2 624 Inlägg
31 december 2012
Så du har kört 4mån utan ett riktigt körkort med dig? wink

och nej. dom kan ju inte veta om du har tappat det? smile

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 241 Inlägg
31 december 2012
Ingensson skrev:
Som Ämnet lyder. Är det ett problem att jag inte beställt ett nytt på ett länge. Kan de dra in den pga av det?

Varför i hela friden har du inte beställt nåt nytt för??????????

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

4 Inlägg
31 december 2012
Trådstartare
Alltså den är förlustanmäld och man får ju ha ID med sig
Har bokstavligen inte haft tid.

Ska beställa en den 13de men är bara rädd nu att det finns någon konstig lag därute som säger typ att man får ta om körkortet om man inte beställt en borttappat på si och så tid?

Finns det något sådant eller är det lugnt så länge det är förlustanmält?
Senast redigerat av Ingensson (31 december 2012)

2 624 Inlägg
31 december 2012
Ingensson skrev:
Alltså den är förlustanmäld.

Ska beställa en den 13de men är bara rädd nu att det finns någon konstig lag därute som säger typ att man får ta om körkortet om man inte beställt en borttappat på si och så tid?

Nej finns ingen sån lag. Så det är bara och köra på smile

hade vart värre om du hade blivit stoppad utan körkortet med dig sen dra upp historien framför en polis smile då kan det bli lite surt!
Senast redigerat av martinn (31 december 2012)

4 Inlägg
31 december 2012
Trådstartare
Bra! Perfekt. Blev lite nojig att det fanns något sånt. Ska beställa ett nytt så snart jag bara kan. Tog den ganska nyligen och ville verkligen inte riskera ännu en omgång av uppkörning och teori!

Är det inte lugnt om man har ID kort med sig?

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 241 Inlägg
31 december 2012
Ingensson skrev:
Alltså den är förlustanmäld och man får ju ha ID med sig

Finns det något sådant eller är det lugnt så länge det är förlustanmält?

4 månader och inte haft tid??????? Det låter verkligen märkligt!!!

/Benny

Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

2 624 Inlägg
31 december 2012
Ingensson skrev:
Bra! Perfekt. Blev lite nojig att det fanns något sånt. Ska beställa ett nytt så snart jag bara kan. Tog den ganska nyligen och ville verkligen inte riskera ännu en omgång av uppkörning och teori!

Är det inte lugnt om man har ID kort med sig?

Ingen fara alls med att behöva ta om!

Jo om du inte har kortet med dig så räcker ett ID kort! smile

904 Inlägg
31 december 2012
Ingen böter för det jag har aldrig mitt körkort med mig när jag kör men id har jag om jag kör långt annars inget id räcker ju om man säger sitt personnummer bilen står ju på mig så aldrig varit nåt problem körkortet har jag bara med mig om jag skulle köra till nått annat land.

AUTOTECH S60 power

Offroad Racing
3 122 Inlägg
31 december 2012
Det är lag på att ha körkortet med sig och det kan därför medföra böter om man blir stoppad utan att ha det med sig. Att det sen i praktiken inte alltid blir så är en annan sak.

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

564 Inlägg
31 december 2012
Det är inte lag på att man ska ha körkortet med sig, däremot är det lag på att man ska kunna visa upp ett giltigt ID-kort.

Varför gnäller en del av er på honom för? Positiva klubben...

Hjälp honom istället. Shit happens lixom.

Tyvärr står det inte på Körkortsportalen.se hur lång tid man har på sig att beställa nytt om det gamla försvunnit. Säkrast är att ringa deras kundtjänst, eller beställa ett nytt och se vad som händer.

Muttley
31 december 2012
Du kan få 500 kr i böter för att du inte har ett giltigt körkort med dig.  Och de skulle nog haft överseende första 2-3 veckorna.
Nu är de 4 månader sen och då har de duktiga poliserna nog inget överseende med din lathet.
Seså beställ direkt.
Anledningen är att de ska gå snabbt för de att kolla upp.
De räcker garanterat inte enbart med ditt personnr heller.

1 489 Inlägg
31 december 2012
Inte haft tid? Det hade gått snabbare och beställa ett nytt än och starta denna tråden! wink

• Även den starka måste ta i när han skiter

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 241 Inlägg
31 december 2012
groze skrev:
Det är inte lag på att man ska ha körkortet med sig, däremot är det lag på att man ska kunna visa upp ett giltigt ID-kort.

Tyvärr står det inte på Körkortsportalen.se hur lång tid man har på sig att beställa nytt om det gamla försvunnit. Säkrast är att ringa deras kundtjänst, eller beställa ett nytt och se vad som händer.

Men hallå!!! 4 månader, då borde man fått tummen ur och skaffat nytt körkort. Det är inte bara okunnighet utan en portion slarv oxå.

/Benny

Min youtubekanal!

Muttley
31 december 2012
http://www.korkortsportalen.se/jag-har- … fornyelse/

så nu är du hjälpt.  Bara in och göra precis som de står.

564 Inlägg
31 december 2012
Vettemannen skrev:
groze skrev:

Men hallå!!! 4 månader, då borde man fått tummen ur och skaffat nytt körkort. Det är inte bara okunnighet utan en portion slarv oxå.

/Benny

Jaha, och vad är det med det??

Är du hans morsa eller?

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 241 Inlägg
31 december 2012
groze skrev:
Vettemannen skrev:
groze skrev:

/Benny

Jaha, och vad är det med det??

Är du hans morsa eller?

Det får vi väl hoppas att jag inte är. Det är bara det att man förundras över att man väntar 4 månader och sedan säger att man inte haft tid.

/Benny

Min youtubekanal!

plankan
31 december 2012
groze skrev:
Är du hans morsa eller?

Så som du reagerar låter det nästan som om du är hans brosa roll

Körkör skall man ha med sig vid färd bakom ratten -
och har man inte gjord något av detta på 4 mån får det räknas som slarv.

564 Inlägg
31 december 2012
plankan skrev:
groze skrev:
Är du hans morsa eller?

Så som du reagerar låter det nästan som om du är hans brosa roll

Körkör skall man ha med sig vid färd bakom ratten -
och har man inte gjord något av detta på 4 mån får det räknas som slarv.

Haha, jasså? Jag känner inte ens killen.

Jag tycker bara att vissa har en så negativ attityd när någon ställer en fråga.

Istället för att hjälpa killen så gnäller man på honom istället. Det tillför inget annat än negativitet.

Man behöver inte körkort med sig när man kör bil, däremot ska man ha giltig ID-handling. Eller hur?
Det är inte så att man kör bil sämre bara för att körkortet ligger hemma, eller att man slarvat bort det.

Skit samma vilken anledning han har till att inte beställt nytt. Han kan ha legat på sjukhus, varit utomlands, fjällvandrat, haft en nära anhörig som gått bort eller vad som helst. Vad spelar det för roll?

Han ställde en simpel fråga bara.

543 Inlägg
31 december 2012
Jag tappade bort mitt körkort förra vintern och har fortfarande inte beställt ett nytt, kör med mitt pass istället.
Jag har bara inte orkat beställa ett nytt, hur tycker ni det känns då?

Jag har haft fel en gång, det var den gången jag trodde att jag hade fel men det visade sig att jag hade rätt.

Sök