2491
Sök

Volvo 940 ltt, Vad är det för storlek på avgassystemet orginal? 2.25" eller 2.5"?

398 Inlägg
1 januari 2013
Trådstartare
Hejsan, ja en dum fråga... Vad är det för tum på avgassystemet på Volvo 940ltt -96? är det 2.25 tum eller 2.5tum? smile

Adrenaline Junkie
264 Inlägg
1 januari 2013
2.25 . annars äre väl bara att mäta?

93 Inlägg
1 januari 2013
2.25 är orginal på ltt och ftt

398 Inlägg
1 januari 2013
Trådstartare
ah, okej... fan då haha köpte 2.5 1 meter långt xD haha fail där

1 298 Inlägg
1 januari 2013
Det är 2.5" första biten till strax efter katten. Jag svetsade ihop ett 2.5" system med Biltemadelar och montera på det i den befintliga delningen som är efter katten med vanlig anslutning så visst är det 2.5". smile

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.

398 Inlägg
1 januari 2013
Trådstartare
Pendulum skrev:
Det är 2.5" första biten till strax efter katten. Jag svetsade ihop ett 2.5" system med Biltemadelar och montera på det i den befintliga delningen som är efter katten med vanlig anslutning så visst är det 2.5". smile

Jag behöver bara sista biten bakom bakaxeln smile typ 40-50 cm så ljuddämparn kommer ut, Tog bort ena ljuddämparen och satte dit en japsdämpare istället så de räckte inte till men får nog köpa 2.25" ist smile tack för svaren

1 298 Inlägg
1 januari 2013
Andreas1645 skrev:
Pendulum skrev:

Jag behöver bara sista biten bakom bakaxeln smile typ 40-50 cm så ljuddämparn kommer ut, Tog bort ena ljuddämparen och satte dit en japsdämpare istället så de räckte inte till men får nog köpa 2.25" ist smile tack för svaren

Sista biten är det mindre diameter så det får du nog! smile

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.

398 Inlägg
1 januari 2013
Trådstartare
Pendulum skrev:
Andreas1645 skrev:
Pendulum skrev:

Sista biten är det mindre diameter så det får du nog! smile

Japp smile bara lämna tillbaka röret o få ett i 2.25" smile

Sök