3502
Sök

Ang kortning av 960 tråg till T5 Kapa fram eller bak? Vevhus kanal.

1 028 Inlägg
2 januari 2013
Trådstartare
#1
Många kortar bak för att behålla vevhusventkanalen som leder till botten av tråget. vissa kortar fram å då blir av med vevhus kanalen då vevhuset kommer direkt i tråget. har de betydelse?

Fick nämligen ett sånt tråg med i ett köp för ett år sen utan kanalen, montera de på motorn nu men vet inte om de blir skit? Motorn hänger i motorstativet ännu så ingen svårt att ta av å svetsa nytt tråg men min fråga är har de nån större betydelse?

Länkar 2 bilder.

Första bilden e utan vevhuskanalen

http://www.garaget.org/mypage/gallery_i … ge=1648995

Andra bilden är med vevhuskanalen.
4-kantiga hålet.

http://www.garaget.org/mypage/gallery_i … ge=1507832

Har inget å skriva ännu

449 Inlägg
6 januari 2013
#2
de ska kortas som bild nummer två annars släpper du ju vevhusventen fel...

Full Fart Spar Tid!!!

1 028 Inlägg
6 januari 2013
Trådstartare
#3
robert___j skrev:
de ska kortas som bild nummer två annars släpper du ju vevhusventen fel...

japp men folk kör ju me de andra me utan problem. kanalen e ju en retur kanal för evt olja..

Har inget å skriva ännu

449 Inlägg
6 januari 2013
#4
om du laddar nått kg då har du allt en del vevhus vent som cirkulerar runt i motorn och blåser de rätt ut ovanpå oljan bildas de skum och det är inget vidare

Full Fart Spar Tid!!!

1 028 Inlägg
6 januari 2013
Trådstartare
#5
robert___j skrev:
om du laddar nått kg då har du allt en del vevhus vent som cirkulerar runt i motorn och blåser de rätt ut ovanpå oljan bildas de skum och det är inget vidare

näpp sant

Har inget å skriva ännu


Sök