Dags för lite uppdate om vad som händer, just nu har semestern börjat och då är det såklart dags att sätta fart med grejerna som jag köpte för ett tag sedan.
Började i förgår att åka ut i garaget och mäta lite hur långa slangarna "stålomspunna" ska vara till fuelrail m.m.
Sedan vart det Hydroscand i Västerås och beställning av matrial.
Trodde jag skulle kunna få grejerna på engång. men det vart beställning av det mesta.. Konstigt nog
.
Igår kom alla grejer hem, så då var det dags att börja modda allt på plats och sedan tillbaka till hyrdoscand för pressning av slangarna i rätta längder.
Så efter lite tid började grejerna komma på plats.
Btr:en på plats.
Fuelrail och spridare på plats, Sard 1000cc
. Fick kapa till egna distanser till fuelrailen så den hamnade på rätt avstånd.
och sedan vart det dåligt med kort den dagen, men jag fick iallafall dit slangarna för både inkommande och retur samt fuelrail, men hetsig som man är så vart det inge kort på det just då
.
idag:
vacuum från BTR till motorn.
Byte av kontakter till nya spridarna , klippa bort dom gamla kontakterna och sedan lite nytt kablage och lödde dom nya kontakerna med lite extra kabel.
Klart! och staget på insuget fick sig en släng av poleringsmaskinen också
!
Före:
Efter!
Det är inte bara boxen som är dekaltrimmad
.
Sedan ska jag hitta en plats för denna nånstans också!.
Så nu under helgen så ska jag ut till garaget och dra vacuum till Link:et och sedan hoppas jag att jag kan få hjälp av en polare under nästa vecka att få igång det och få allt att lira! Den som lever får se....