Uppdate dags igen
Pratade med Klaus på FVK i går ang lite ärenden dom skulle göra i västerås under dagen "idag".
Så i morse gick jag upp tidigt för att åka mot garaget och stoppa i nya soppa pumpen.
Nya pumpen och lite lödning. Walbro 400!
kl 11.30 sitter pumpen i tanken.
kl 11,35 ringer Klaus och säger att dom börjar närma sig. åker och möter upp dom inne i västerås.
Efter att dom har kollat på det dom skulle kolla på så åker vi ut till mitt garage där bilen står , för tanken var att dom skulle ta med sig bilen till södertälje och mappa den hos dom, väll framme i garaget så säger Klaus till Viktor:
Wirre har inte du datorn med dig? Jo säger Wirre, bra då kan vi mappa bilen här. John har ju bredbandslamdan till Linket ligger på hyllan.
Sagt och gjort, jag och Wirre hjälptes åt att koppla in Innovate bredbandslamdan i sprutet och i avgassytemet.
Sedan när det var klart vare dags för mappning.
Ut med bilen ur garaget och ut på vägen.
Först se så allt lirade som det skulle. vilket det gjorde. sedan vrida på kranen lite mera
.
Vart en del åkande runtomkring västerås , men efter ett tag så funkade allt bra.
Sedan sa Wirre: du kan inte åka runt och ha våran dekal på framrutan utan att ha lite drag i bilen.
Du måste ha launch control
!
Så efter lite mera fipplande på datorn så är launch controlen programerad!
Så nu går bilen riktigt och LC är fixat!
Tack som FAN FVK för hjälpen med bilen
!
Hann även med att sätta Westaroze Streetcars dekaler på deras bil
.
Nån som ser den . dom fick en på varje sida!