Inte hänt så mycket på sistone. Bytte bort m5an mot ett vinternöje. Ville egentligen ha en A-C men färgkombon gjorde att jag föll för en mxz
Sååå vad har hänt med sjuan då?? Nya hjulbultar
Huvpinne kändes jävligt epa så huvdämpare fick det bli
Varit in till stan och åkt runt & loggat lite, Den går bra och känns säker att köra med denna map tills kommer mig för att köra den i bänk... Ett jävla vissel i stooorturbon
På lördag är det dags för vårträffen i piteå.. Väl mött
Fick äntligen det sista paketet på ett tag nu.. Hade ju som bekant krökta krängningshämmarfästen, började tillverka ett själv men det blev sååååå fult... Så ist blev det ett par super now frästa alufästen tyvärr fans dom bara i den här färgen
Lackskyddade fälgar med svartlackade centrumkåpor och nya bultarna
Sen for jag ut och fotade en sväng nu när den faktist va ganska ren och solen sken.
Ganska lungt på byggfronten ännu. Hittade ett par nya "scuffplates" som matchar mina kolfiber/kevlarstolar
Såhär blir det
Och så var det ju dags för vårträffen... Kollade fejjan på morgonen och möttes av bilder på snötäckt asfalt Nåväl hemma var det sol, och söder om pite var det sol så jag drog iväg.. Kallt och blåsigt men ingen snö på träffen.
Hittade en till wanklare ute på parkeringen
Till slut hittade han in.
Hittade en bild på motorbloggen TV4:as FB
Helgen efter bjöd på sportvagnsdagen, bilträff med kortegekörning. Uppehåll i luleå. Spöregn på vägen till/i boden.. Sen for jag hem
Upptäckte ett läckage i en av mina oljeinjektorer, Kom ut olja bakvägen, tydligen vanligt att backventilen i dom fastnar. Passade på att göra slag i saken och plockade bort smörjningen helt enkelt, Kommer premixa i tanken ist. Ett plus blir att jag kan gå över på en helsyntet i motorn
Tillverkade täckplattan för omp:n själv
Pluggade oljeinjektorer M10x1,25bult med kopparbricka
4hjulsinställning på onsdan så jag var tvungen att ta pärlan till jobbet
Lastad och klar för morgondagens mappning/bänkning..... Känner mig som ett barn dan före julafton
Målet var över 400 i maskin.. Slutade tyvärr efter felsökning och avbruten mappning på 282hk på naven och ett konstaterande att turbon inte var i bra skick.. (enda som kommer från en gammal GR-bil)