Hool skrev:
it_mutt skrev:
Men va fa... Är det -ingen- som läser? Seriöst?!
Hon vill ha; en så liten bil som möjligt, en bil där man sitter högt, som får dra minimum 1500kg på B-kort och dricker så lite som möjligt.
VARFÖR envisas ni med ex.vis 940?! Den fyller -ett- av dessa krav. Men, det gör en hel drös andra bilar till. Ska det vara så j*vla svårt? Det är tyvärr så typiskt för gorg
För att framföra ett släp på 1500kg måste tjänstevikten vara där kring 1500kg och totalvikten på släpet bör inte överstiga 1500 med en tjänstevikt låg nog att man får lasta det man behöver. Inte helt lätt..
Så är det iofs bara i 8 dagar till i Sverige (nu här hon väl från Finland, och jag har verkligen ingen koll på hur det är där) (tjänstevikt vs. släpets totalvikt syftar jag på då).
MEN, en 940 är varken hög, liten eller billig att köra (enligt mig).
Om vi nu ska välja att bara fokusera på vad du får dra, så finns det tokmycket som får dra 1500kg på B-kort; Audi 100 ex.vis.
Men uppenbarligen är ju inte det "nog" för TS att den får dra 1500kg, så något av det andra kan ju kanske vara bra att försöka få med också.
(och ja, jag är fullt medveten om att det är något motstridiga krav, absolut, så det säger jag inget om)
Och med "typiskt gorg" menar jag att det är lite som om någon skapar en tråd "Ja jag ska köpa denna eller denna bilen - erfarenheter?"
Då har TS mest troligt bestämt sig för att köpa en av dessa två bilar och vill höra just om folk har erfarenheter av dessa. Men, i 9/10 fall är minst ett av de 5 första inläggen i stil med "Men, dom suger ju, köp en XXXXXXXX istället"