2509
Sök

Är det konstigt att om en bil inte är trafik förrän över ett halvår efter att den tillverkats?

24 Inlägg
6 januari 2013
Trådstartare
Hej

Jag har kontakt med en som säljer en Volkswagen GTI från 1989. Bilen kom dock inte i trafik förrän 90/08/07, är det konstigt eller är det helt naturligt?

MVH
Nerman

Adrenaline Junkie
264 Inlägg
6 januari 2013
Nerman skrev:
Hej

Jag har kontakt med en som säljer en Volkswagen GTI från 1989. Bilen kom dock inte i trafik förrän 90/08/07, är det konstigt eller är det helt naturligt?

MVH
Nerman

nej varför de? bilfirman har väl inte fått sålt den förens dess? alla bilar är avställda på ett företag och ställs på när bilen sålts..

2 337 Inlägg
6 januari 2013
Min bil tillverkades 2008-01, i trafik första gången 2009-02. Det är nog helt naturligt.

Evildan
6 januari 2013
Det var inte ovanligt, bilen blev tillverkad men inte såld av handlaren förräns då eller blev avbeställd av köparen.(vet flertalet som köpt just dessa avbokade exemplar till betydligt bättre pris än listpriset då handlarna vill bli av med dom.)
Finns bilar som stått flera år innan någon köpt dom, en MB 300td jag körde som TAXI 2004 blev "glömd i 2.5år hos handlaren innan någon ville ha den, blåmetallic,beiga tygsäten, automat, diesel, sedan och stor motor lockade inte någon kund innan åkaren köpte den för skitpengar.
Kan alltså vara udda färg/utrustning osv som påverkat.

Mindre vanligt idag då många tillverkare inte bygger bilen innan den är beställd.

Adrenaline Junkie
264 Inlägg
6 januari 2013
Evildan skrev:
Det var inte ovanligt, bilen blev tillverkad men inte såld av handlaren förräns då eller blev avbeställd av köparen.(vet flertalet som köpt just dessa avbokade exemplar till betydligt bättre pris än listpriset då handlarna vill bli av med dom.)
Finns bilar som stått flera år innan någon köpt dom, en MB 300td jag körde som TAXI 2004 blev "glömd i 2.5år hos handlaren innan någon ville ha den, blåmetallic,beiga tygsäten, automat, diesel, sedan och stor motor lockade inte någon kund innan åkaren köpte den för skitpengar.

Mindre vanligt idag då många tillverkare inte bygger bilen innan den är beställd.

precis det jag skrev smile

Evildan
6 januari 2013
Diss skrev:
Evildan skrev:

precis det jag skrev smile

Jag skrev för långt och långsamt...suck

33 Inlägg
6 januari 2013
Skulle nästan vilja säga att de flesta bilar har stått en tid innan försäljning

Sök