nu är den igång!
var och hämtade o-ring och packbox efter jobbet! efter ett pass på gymmet så skyndade jag mig hem för att skruva ihop bilen!
Gjorde lika som vid förra startförsöket och kopplade bort tändkasseten för att bilen inte skulle starta utan bara bygga upp ett oljetryck, den här gången var det ingen oljelampa som började lysa, å inge droppande under bilen!
satte i tändkasseten, och startade, nog för att den gick som ett lass skit men nu startade den iaf!
det jag märkte dock var ett den misstände en hel del, satt med obd-instrument ikopplat hela tiden för att övervaka allt, efter några omstarter så märkte jag när jag stod vid motorn när den la av att det kom lite rök precis när den la av, märkte då att det var en klammer som inte var riktigt dragen, så den drog tjuvluft efter lmm, drog åt den och bilen gick som en klocka med stadig tomgång, oljetryck och ingen motorlampa!
efter några fler omstarter pga av att han inte var helt nöjd med spridarna och bränsletrycket så tog jag mig första provturen! helt sjukt känlsa av att få vara tillbaka i min saab!
det enda jag kan anmärka på är att han inte riktigt vill ge laddtryck, om man ligger kvar å gasar lite lätt så att han drar så precis vid 2000rpm så slår den ifrån, men går bra direkt efteråt, står man still och torrvarvar så går det att varva mera, några förslag på vad det kan vara? eller är det bara mappning som krävs?
får räcka för den här gången, men nu lever han igen, efter allt slit i kyla och dåligt utrymme, väntan på delar och allt slipande och putsande, motgångar och medgångar. känns helt underbart att ha kommit så här långt!