2873
Sök

Saab 9-5 2,3t ExtremeR bygge #xtremetwins

Nordic Extreme R projekt! 600hk+

114 454 Visningar
Uppdaterades senast 24 mars 2017
2 564 Inlägg
7 juni 2013
#201
jojje81 skrev:
Vet inte vem du frågar men jag svarar iaf. Glyco är inte original lager. Köp original på saab kostar 200 mer har jag för mig. Rätt billig försäkring.

var köper du dina original då ?

tack till:
www.MBSCA.com

George
1 956 Inlägg
7 juni 2013
#202
På saab?

Bmw e36 330 Turbo Projekt
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=316119
Det är inte farten som dödar......... Det är det plötsliga stoppet!

2 564 Inlägg
7 juni 2013
#203
jojje81 skrev:
På saab?

vi har ingen Saab i Göteborg. bara mechanum antar att dom med har original ?

tack till:
www.MBSCA.com

George
1 956 Inlägg
7 juni 2013
#204
nyllet skrev:
jojje81 skrev:
På saab?

vi har ingen Saab i Göteborg. bara mechanum antar att dom med har original ?

Om dom är återförsäljare för saab parts så ja.. där finns

Bmw e36 330 Turbo Projekt
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=316119
Det är inte farten som dödar......... Det är det plötsliga stoppet!

149 Inlägg
25 juni 2013
Trådstartare
#205
nu är den igång!
var och hämtade o-ring och packbox efter jobbet! efter ett pass på gymmet så skyndade jag mig hem för att skruva ihop bilen!

Gjorde lika som vid förra startförsöket och kopplade bort tändkasseten för att bilen inte skulle starta utan bara bygga upp ett oljetryck, den här gången var det ingen oljelampa som började lysa, å inge droppande under bilen! wink

satte i tändkasseten, och startade, nog för att den gick som ett lass skit men nu startade den iaf! big_smile
det jag märkte dock var ett den misstände en hel del, satt med obd-instrument ikopplat hela tiden för att övervaka allt, efter några omstarter så märkte jag när jag stod vid motorn när den la av att det kom lite rök precis när den la av, märkte då att det var en klammer som inte var riktigt dragen, så den drog tjuvluft efter lmm, drog åt den och bilen gick som en klocka med stadig tomgång, oljetryck och ingen motorlampa!

efter några fler omstarter pga av att han inte var helt nöjd med spridarna och bränsletrycket så tog jag mig första provturen! helt sjukt känlsa av att få vara tillbaka i min saab!

det enda jag kan anmärka på är att han inte riktigt vill ge laddtryck, om man ligger kvar å gasar lite lätt så att han drar så precis vid 2000rpm så slår den ifrån, men går bra direkt efteråt, står man still och torrvarvar så går det att varva mera, några förslag på vad det kan vara? eller är det bara mappning som krävs? smile

får räcka för den här gången, men nu lever han igen, efter allt slit i kyla och dåligt utrymme, väntan på delar och allt slipande och putsande, motgångar och medgångar. känns helt underbart att ha kommit så här långt!

13 Inlägg
25 juni 2013
#206
härlig läsning smile man blir motiverad att skruva själv så fort man går in på den här tråden


149 Inlägg
25 juni 2013
Trådstartare
#207
Saab1992 skrev:
härlig läsning smile man blir motiverad att skruva själv så fort man går in på den här tråden

Kul att du tycker det! Alltid kul när man kan sprida inspiration ! smile

589 Inlägg
25 juni 2013
#208
jädrar vad härligt!

saab turbo!

149 Inlägg
25 juni 2013
Trådstartare
#209
stojf skrev:
jädrar vad härligt!

Aa riktigt gött!
Synd att den går så dåligt.. Annars hade jag kunnat lägga upp lite film (a)

589 Inlägg
25 juni 2013
#210
mycket möjligt att det är mappning som krävs! smile

saab turbo!

George
1 956 Inlägg
25 juni 2013
#211
Låter som du har problem med vevaxelgivaren... fast det beror på vad du menar med slår ifrån.

Bmw e36 330 Turbo Projekt
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=316119
Det är inte farten som dödar......... Det är det plötsliga stoppet!

149 Inlägg
25 juni 2013
Trådstartare
#212
jojje81 skrev:
Låter som du har problem med vevaxelgivaren... fast det beror på vad du menar med slår ifrån.

Han slår ifrån effekten.. Han tvärdör i en millesekund, sen går den igen typ.. Han tycker liksom inte om laddtryck..
Dock så har jag ovanligt mycke knack från kammarna tycker jag.. Vet inte vad det kan vara..

149 Inlägg
25 juni 2013
Trådstartare
#213
stojf skrev:
mycket möjligt att det är mappning som krävs! smile

Kan hoppas på det wink

George
1 956 Inlägg
25 juni 2013
#214
TomDooley skrev:
jojje81 skrev:
Låter som du har problem med vevaxelgivaren... fast det beror på vad du menar med slår ifrån.

Han slår ifrån effekten.. Han tvärdör i en millesekund, sen går den igen typ.. Han tycker liksom inte om laddtryck..
Dock så har jag ovanligt mycke knack från kammarna tycker jag.. Vet inte vad det kan vara..

Nu låter det om än mer som vevaxelgivaren tongue

Har du ingen du kan låna att testa me?

Det är inte kammarna som knackar det är dina lyftare isf.. har du satt dit skruvarna rätt? en svart en ljus skruv

Bmw e36 330 Turbo Projekt
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=316119
Det är inte farten som dödar......... Det är det plötsliga stoppet!

149 Inlägg
25 juni 2013
Trådstartare
#215
jojje81 skrev:
TomDooley skrev:
jojje81 skrev:
Låter som du har problem med vevaxelgivaren... fast det beror på vad du menar med slår ifrån.

Han slår ifrån effekten.. Han tvärdör i en millesekund, sen går den igen typ.. Han tycker liksom inte om laddtryck..
Dock så har jag ovanligt mycke knack från kammarna tycker jag.. Vet inte vad det kan vara..

Nu låter det om än mer som vevaxelgivaren tongue

Har du ingen du kan låna att testa me?

Det är inte kammarna som knackar det är dina lyftare isf.. har du satt dit skruvarna rätt? en svart en ljus skruv

Hmm.. Joo faktiskt.. Ska prova det! smile

Hur menar du med skruvarna? Var oerhört metodisk när jag gjorde det där med kammarna.. Alla skruvar på rätt plats.. La upp allt systematiskt .. Vad är det som jag kan ha missat på då?

George
1 956 Inlägg
25 juni 2013
#216
TomDooley skrev:
jojje81 skrev:
TomDooley skrev:

Han slår ifrån effekten.. Han tvärdör i en millesekund, sen går den igen typ.. Han tycker liksom inte om laddtryck..
Dock så har jag ovanligt mycke knack från kammarna tycker jag.. Vet inte vad det kan vara..

Nu låter det om än mer som vevaxelgivaren tongue

Har du ingen du kan låna att testa me?

Det är inte kammarna som knackar det är dina lyftare isf.. har du satt dit skruvarna rätt? en svart en ljus skruv

Hmm.. Joo faktiskt.. Ska prova det! smile

Hur menar du med skruvarna? Var oerhört metodisk när jag gjorde det där med kammarna.. Alla skruvar på rätt plats.. La upp allt systematiskt .. Vad är det som jag kan ha missat på då?

Ena skruven (svart) har ett spår i sig och är för oljesmörjningen av lyftarna. Dom måste sitta på rätt plats.

Bmw e36 330 Turbo Projekt
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=316119
Det är inte farten som dödar......... Det är det plötsliga stoppet!

149 Inlägg
25 juni 2013
Trådstartare
#217
jojje81 skrev:
TomDooley skrev:
jojje81 skrev:

Nu låter det om än mer som vevaxelgivaren tongue

Har du ingen du kan låna att testa me?

Det är inte kammarna som knackar det är dina lyftare isf.. har du satt dit skruvarna rätt? en svart en ljus skruv

Hmm.. Joo faktiskt.. Ska prova det! smile

Hur menar du med skruvarna? Var oerhört metodisk när jag gjorde det där med kammarna.. Alla skruvar på rätt plats.. La upp allt systematiskt .. Vad är det som jag kan ha missat på då?

Ena skruven (svart) har ett spår i sig och är för oljesmörjningen av lyftarna. Dom måste sitta på rätt plats.

Okeej! Kan ju varit så att jag bommat å sätta den på rätt plats.. Får riva isär för att vara helt 100..

George
1 956 Inlägg
25 juni 2013
#218
TomDooley skrev:
jojje81 skrev:
TomDooley skrev:

Hmm.. Joo faktiskt.. Ska prova det! smile

Hur menar du med skruvarna? Var oerhört metodisk när jag gjorde det där med kammarna.. Alla skruvar på rätt plats.. La upp allt systematiskt .. Vad är det som jag kan ha missat på då?

Ena skruven (svart) har ett spår i sig och är för oljesmörjningen av lyftarna. Dom måste sitta på rätt plats.

Okeej! Kan ju varit så att jag bommat å sätta den på rätt plats.. Får riva isär för att vara helt 100..

Snart får du fan skicka hit ett gäng bullar för all hjälp asså tongue

Skojar smile

Bmw e36 330 Turbo Projekt
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=316119
Det är inte farten som dödar......... Det är det plötsliga stoppet!

149 Inlägg
25 juni 2013
Trådstartare
#219
jojje81 skrev:
TomDooley skrev:
jojje81 skrev:

Ena skruven (svart) har ett spår i sig och är för oljesmörjningen av lyftarna. Dom måste sitta på rätt plats.

Okeej! Kan ju varit så att jag bommat å sätta den på rätt plats.. Får riva isär för att vara helt 100..

Snart får du fan skicka hit ett gäng bullar för all hjälp asså tongue

Skojar smile

Haha aa blir nog en hel del bullar i sånt fall! wink
Fast man kan ju se det som så att det är ju tack vara din bil som jag har fått för mig att jag skulle bygga om min, på gott å ont wink haha

George
1 956 Inlägg
25 juni 2013
#220
TomDooley skrev:
jojje81 skrev:
TomDooley skrev:

Hmm.. Joo faktiskt.. Ska prova det! smile

Hur menar du med skruvarna? Var oerhört metodisk när jag gjorde det där med kammarna.. Alla skruvar på rätt plats.. La upp allt systematiskt .. Vad är det som jag kan ha missat på då?

Ena skruven (svart) har ett spår i sig och är för oljesmörjningen av lyftarna. Dom måste sitta på rätt plats.

Okeej! Kan ju varit så att jag bommat å sätta den på rätt plats.. Får riva isär för att vara helt 100..

Vill bara påpeka att det inte  handlar om bara en skruv.. det är 8svart och 8"vit"

Här är en bild på min motor så du ser hur dom ska sitta
https://www1.garaget.org/gallery/images/25/24369/24369-5d0d8ecb94a7add896b1e38b289e8eef.jpg

Bmw e36 330 Turbo Projekt
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=316119
Det är inte farten som dödar......... Det är det plötsliga stoppet!


Sök