3077
Sök

Mondeo låter som en jetmotor

6 Inlägg
9 januari 2013
Trådstartare
Jag har bytt topplockspackningen till 2 mondeo -02 med duratec motor
båda bilarna "efter reparation" låter som om det skulle vara en extrem vacuumläcka
eller en mindre jetmotor , har testat med startgas och det finns inga läckor samt alla slangar
är korrekt isatta och det susande ljudet verkar komma rakt ovanför insuget , det märkliga är
att båda bilarna låter likadant. hoppas att någon skulle kunna lösa detta mysterium

...has left the building...
4 474 Inlägg
9 januari 2013
Är det kamrem? Kolla remmens spänning isf, för hårt spänd rem "viner"...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

6 Inlägg
10 januari 2013
Trådstartare
Det är kamkedja ,,, ljudet kan man också beskriva som en dammsugare utan munstycke , på andra mondeon har jag bytt tomgångsmotorn då jag fick felkod på den utan någon förbättring , varvtalet rusar upp till 3000 varv när man gasar och efter några sekunder stannar den på 1600 varv !!!

341 Inlägg
10 januari 2013
Du har garanterat något luftläckage någonstans. Bytte du insugspackning innan du satt ihop den?

6 Inlägg
11 januari 2013
Trådstartare
Ja, det låter så men jag var extremt noga med att sätta allt tillbaka som det ska och bytte även insugspackningen

Pim_Pim
11 januari 2013
Sådär tycker jag många mondeo låter, som en dammsugare typ.

6 Inlägg
16 januari 2013
Trådstartare
märkte också att tomgångsmotorn har ingen verkan oavsett om kontakten är ur eller påkopplad , normalt stannar ju motorn om man urkopplar kontakten

Sök