Tjenare!
Tänkte nu starta mig ett projekt som drivs av en studentekonomi så förvänta er inte att det händer massor hela tiden!
Har haft bilen att tag nu men inte haft ork att starta ett projekt förrän nu.
Köpte bilen av min fars jobbar kompis för ynka 5000 med "endast" en tvåa på att abs lampan lyste, det är väll inge svårare att fixa tänkte vi så vi slog till och köpte bilen. Men när vi började spåna lite om va som var orsaken till att lampan lyste så kom vi fram till att det var abs enheten som var trasig och efter att ha kollat runt en hel del på internet så visade det sig ju att just -96:orna hade problem med abs enheterna och dem är ju inte billiga att köpa ny kostar ju nästan lika mycket som jag gav för bilen och det känns inte riktigt värt dom pengarna så har letat och letat efter begagnade men det är lättare sagt än gjort eftersom dem flesta med just det volvo numret (9140773) går sönder.
Men den har inte bara stått still utan lite kärlek har den hunnit fått!
PLANERNA:
[ ] = ogjort
[/] = har hemma/ håller på montera
[x] = Färdigt
Tona rutorna bakom B stolpen [x]
Vinge [x]
V70 handtag [ ]
Sänkning [ ] (coilovers)
Lacka eller byta grillen [x]
Nya regskyltar [ ]
Laga lite rost [x] (mer kommer)
V70 baklysen /tona [x]
Dimljus [x]
R front [x]
Klä om innertaket [ ]
Byte av dioder [x]
V90 torkare [x]
Vindavvisare [x]
Bättre ljud [ ]
In med belysning bestående av diodslingor och liknande [x] (mer kommer)
Ögonlock ([ ]
USA Blinkers [x]
Fulltoning [ ]
Fixa färgen på plasten [x]
R Inredning [x]
Här kommer det fyllas på vart eftersom när pengarna och idéerna flödar!
Här var bilen precis köpt och inkörd i farmors garage började med att göra rent och plocka ut sidorutorna för att tona dem!
Här var iallafall bakrutan tonad och bilen var då också hemma på gården
Nu hoppas jag på att jag får lite glada kommentarer och några prenumeranter och en massa goda tips vore kul o få! Fler bilder och så kommer inom snar framtid! En bild på hur den ser ut i dagens läge tycker jag ska vara här!