3714
Sök

Trimma upp 740 !!

173 Inlägg
10 januari 2013
#21
till en början vad har du för elsystem i din bil 2,2 eller 2,4  om du har 2,2 så lär du byta elen för då är det inte bara o byta boxarna. sen smidigaste är väll att fåtag på en turbomotor en konvertera om det är nu det du tänkt om jag har gissat  rätt... annars  så äre väll på med något kina agg eller liknande billigt o bra sen på med större spridare sen lmm efter det sen ett anpassat chip o inte ladda på för mycket med org stakar om du nu inte skulle byta dem sen i med en A-kam så får du ett register från botten upp till varvstopp

patrik89
10 januari 2013
#22
Bulten95 skrev:
turbo me "IC" ?
porta + plana topp?
högkompressions stakar och kolvar?
!

Kör på det lol

Pim_Pim
10 januari 2013
#23
10 tusen kronor alltså..

Byta kam, större spridare och lmm, bränslechip och på med en kina turbo o egenbyggd 3" downpipe.
Sen när du ska börja gasa så märker du att oj, bilen slirar. så måste du handla en annan koppling som inte är gratis. Sen vet jag dock inte vad du har för växellåda o då kanske den också måste bytas.

Det blir tight med 10k men det inte omöjligt om du har lite kontakter, visserligen är ju ett annat eftermarknadssprut att föredra.

18 Inlägg
10 januari 2013
Trådstartare
#24
så jag behöver alltså inte chippa tändboxen?
och bara chippa bränsleboxen?
vad gör de för skillnad btw? smile

Hhehehehhest
375 Inlägg
10 januari 2013
#25
Om har skruvat sen du var 8 borde du förstå att högre komp och turbo inte går hand i hand..

Det finns inget som gör kvinnor så vackra som alkohol och stängningsdags..

Pim_Pim
10 januari 2013
#26
Det räcker att chippa bränsleboxen, chippad tändbox är lite överkurs till så lite hk tycker JAG.

18 Inlägg
10 januari 2013
Trådstartare
#27
de e klart att de inte går hand i hand! men jag sa aldrig att jag skulle köra me dom tillsammans häller . jag skrev båda för att jag funderade på att skita i turbon och bara satsa på cylindern + kamen och mer soppa!

Hhehehehhest
375 Inlägg
10 januari 2013
#28
Bulten95 skrev:
de e klart att de inte går hand i hand! men jag sa aldrig att jag skulle köra me dom tillsammans häller . jag skrev båda för att jag funderade på att skita i turbon och bara satsa på cylindern + kamen och mer soppa!

Det är lite svårt och veta hur du menar ibland, men kör till.. Jag förmodar att du menar blocket med cylindern..
Allt beror ju på vad du ska ha bilen till? ska den vara besiktad?

Det finns inget som gör kvinnor så vackra som alkohol och stängningsdags..

patrik89
10 januari 2013
#29
Mitt tips är att skita i allt det där och köpa dig en halv häckig 740/940 tic. Och ställa på laddtryck samt sätta dit en ställbar BTR om det behövs. Mycket effekt med tanke på pengarna.
Senast redigerat av patrik89 (10 januari 2013)

18 Inlägg
10 januari 2013
Trådstartare
#30
jo den ska besiktas. funderar på 531 topp och fila upp och plana han och slänga i piggare kam och chippa bränsleboxen. och större spridare. frågan e bara om jag ska slänga i hög komp stakar och kolvar, ELLER bygga turbo?
vad tycker ni gott folk? smile
Senast redigerat av Bulten95 (10 januari 2013)

Bärs!
3 456 Inlägg
10 januari 2013
#31
patrik89 skrev:
Mitt tips är att skita i allt det där och köpa dig en halv häckig 740/940 tic. Och ställa på laddtryck samt sätta dit en ställbar BTR om det behövs. Mycket effekt med tanke på pengarna.

Låter heltklart vettigt..

Garaget.org peakade 2008.

Hhehehehhest
375 Inlägg
10 januari 2013
#32
Bulten95 skrev:
jo den ska besiktas. funderar på 531 topp och fila upp och plana han och slänga i piggare kam och chippa bränsleboxen. och större spridare. frågan e bara om jag ska slänga i hög komp stakar och kolvar, ELLER bygga turbo?
vad tycker ni gott folk? smile

Bygga turbo kan ju glömma och besikta om du inte ska regga den..
Min gamla 245:a som jag hade på vinter körde jag med 531 topp, turbo spridare från 740 med 3.6 bars bränsletryck och ren e85.. Gick ju och sladda med men man fick ju köra på kräng på växlar över 2:an..

Det finns inget som gör kvinnor så vackra som alkohol och stängningsdags..

18 Inlägg
10 januari 2013
Trådstartare
#33
jo de klart att man får ragga om om de blir turbo. vad hade du för kam i då om man får fråga?
den var väll chippad?

6 738 Inlägg
10 januari 2013
#34
om du funderar på att byta boxar så vill vi gärna veta vad du har för insprutsystem! lh 2.2 elr lh 2.4?

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

Hhehehehhest
375 Inlägg
10 januari 2013
#35
Bulten95 skrev:
jo de klart att man får ragga om om de blir turbo. vad hade du för kam i då om man får fråga?
den var väll chippad?

Nej inget chip och jag körde vx3 kam

Det finns inget som gör kvinnor så vackra som alkohol och stängningsdags..

Rejsa ?
2 959 Inlägg
10 januari 2013
#36
Högkomps stakar och fixa cylindern.....det är ingen moped du ska meka med.
Av det du skriver att dömma verkar du inte ha koll.

Autotech

175 Inlägg
11 januari 2013
#37
...



asså ska jag vara helt ärlig... har du nu en volvo 740? låt oss säga att du kan sälja den för 7000kr.. med dina 10k + 7k är de hela 17k! köp en volvo med turbo och se glad ut.


18 Inlägg
11 januari 2013
Trådstartare
#38
Henkix skrev:
om du funderar på att byta boxar så vill vi gärna veta vad du har för insprutsystem! lh 2.2 elr lh 2.4?

sitter på en 2,2!

TEAM RADIOACTIVE
467 Inlägg
11 januari 2013
#39
om du har meckat sen du var "8" så borde du förstår att en 740 är ingen bil man väljer att trimma.
om det inte är en tic som flera har sagt å man lägger ner mkt pengar. annars är dem alla rätt slöa.

du kmr inte komma någon vart med att trimma en vanlig gl.


VD Hammar
613 Inlägg
11 januari 2013
#40
byt bakaxel, ta från en automatare eller ännu bättre en diessel. då får du en piggare bil

MVH Johan


Sök