det syntes då inte att den eller ens kantad i hålet det brukar ju synas när man snurrar om det är nått fel men det ser du runt ut det kan bli. och ska jag få ner 1 pinne måste jag ju lyfta av insuget och det har jag ingen lust med idag iaf har gjort den 10 ggr redan. inte idag dock
Okej! Kändes bara så osannolikt att du både skulle klarat plåtringen och att det skulle vara ett annat fel när jag hade mer eller mindre exakt samma fel på min.
Nåväl, lycka till och skriv gärna här sen när du hittar felet.
//Brådhis
The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan... Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare): https://www.instagram.com/rov_sweden/
jo men jag kollade i hålet med 1 lampa å tjejen snutta på motorn på starten och det syntes inte det minsta lilla. kolla först mer lite snurr för försöka se hela men inget konstigt syntes. tyckre det snylle vart skav på ringen om jag vart emot den med spettet eller vad jag nu använde för att sperra. sedan snutta vi fort men det syntes ingen vovling då heller. så fins det någon är det minimal. men tack för hjälpen iaf å skulle jag någonsin hitta felet skriver jag såklart vad det är
lmm har jag testat annan insugs läkage har jag inte kollat för jag inte hittat start gasen. ocg grenröret är det hål i men tätat dom jag hittat. har ingen komp mätare men jag får vell skaffa 1
LH 2,2 har mycket riktigt ingen självdiagnostik och den har ingen lambdalampa/motorvarningslampfunktion.men som du säkert vet så finns det en symbol i instrumentet "check engine".
jo och den tänds på tändningen och slocknar när bilen startar så inga fel där. men vf den ska slå at precis som 1 varv stopp någonstans mellan 4000-4500 varv förstår jag inte. mins jag rätt är det ca 4000varv på p och 4500rpm när man kör. och ett varvstopp borde ju inte slå av 1000rpm innan den hoppar igång igen när man kör så det blir en annan kanin på vägen. även på p slår den av ca 1000rpm innan den vaknar igen. det konstigaste av allt är att gasar man sakta sjunker den dom 1000rpm men sedan stiger till ca 4000rpm åter igen men då blir variationen bara ca 300rpm på varvmätaren när den slår på och av
ingen som vet hur detta kan hända eller vad som kan få det att bli så. och det kan inte vara mätaren som visar fel för det hörs på motorn att den sjunker i varv och stiger igen när man gasar sakta. och snabbt gasande slår den av vod 4 och sjunger 1000rpm tills man släpper gasen. gasa sakta till 4000rpm fortsätter gasa sakta och den sjunker till ca 3000rpm gasar mer sakta och den triger till 4000rpm igen men denna gången hoppar varvet bara 300 rpm släpper man gasen sjunker varvet till tomgång. mkt märkligt fenomen detta tycker jag. ni med tydligen som ingen verkar veta vad som orsakar detta. visst är jag taksam för alla svar jag fått och kunnat kolla. men inget verkar ju funka :S
hadde den haft varvspärr i låsan kan den ju kanske ställa till problem. men det ända som fins på lådan är lock upp rele och relaet som lägger ur lockuppen när man bromsar. det är då iaf allt jag kunnat hitta på automaten
hade problem med min 780 jag hade (B230E) med att den inte orkade speciellt mkt, dock var lösningen på det byte av rotor och lock, samt p-box mm innanför, fullt me olja i fördelaren...
toppar kam tändstift bränsle pump (Främre) bränsle filter bränsletrycks regulator spridare gas spjälls givare varvtals regulator har även tvättat där varvtals regulatorn mäter bränsle/tändbox luft mängd mätare labmasond ränsade katten för den kunde vart igensotad rotor rotor lock tändkablar tänd modul tändspole
kollat
luftfilter bränsle slangarna säkringar relä alla kopplingar under huven efter ärg elelr vatten elelr liknande kontakterna som går från lådan till in under växelspaken (luck upp och den som släpper lock upp vid bromsning) ringen varvtals regulatorn mäter på och den va inte skev. iaf inte vad man kunde se i hålet
kan inte komma på så mkt mer att kolla som kan bidra till detta problem. kan tex abs eller något annat ställa till dessa problem?