3825
Sök

Volvo 760gle 88 (v6) 280f

139 Inlägg
7 maj 2013
Trådstartare
#61
det syntes då inte att den eller ens kantad i hålet det brukar ju synas när man snurrar om det är nått fel men det ser du runt ut det kan bli. och ska jag få ner 1 pinne måste jag ju lyfta av insuget och det har jag ingen lust med idag iaf har gjort den 10 ggr redan. inte idag dock

139 Inlägg
7 maj 2013
Trådstartare
#62
vad jag kan se så ser den då inte speciellt oval ut.

* Voff voff *
10 739 Inlägg
7 maj 2013
#63
Okej! Kändes bara så osannolikt att du både skulle klarat plåtringen och att det skulle vara ett annat fel när jag hade mer eller mindre exakt samma fel på min.

Nåväl, lycka till och skriv gärna här sen när du hittar felet.

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

139 Inlägg
7 maj 2013
Trådstartare
#64
jo men jag kollade i hålet med 1 lampa å tjejen snutta på motorn på starten och det syntes inte det minsta lilla. kolla först mer lite snurr för försöka se hela  men inget konstigt syntes. tyckre det snylle vart skav på ringen om jag vart emot den med spettet eller vad jag nu använde för att sperra. sedan snutta vi fort men det syntes ingen vovling då heller. så fins det någon är det minimal. men tack för hjälpen iaf å skulle jag någonsin hitta felet skriver jag såklart vad det är

139 Inlägg
7 maj 2013
Trådstartare
#65
men vf skuter bilen når den går ner i varv efter den slått ifrån? kan det ka något att göra med vf den är lite slö och slår ifrån vid 4300 rpm?

139 Inlägg
11 maj 2013
Trådstartare
#66
om 760 har varvstär vid stillastående läge vart sitter den givaren elelr vad det är som mäter någon stans?

577 Inlägg
11 maj 2013
#67
Hade du testat med annan luftmassemätare?
Har du kollat att det inte är insugläckage eller avgasläckage?
komptest?
Senast redigerat av risodlarn (11 maj 2013)

Jag kör inte aggressivt, jag kör effektivt.

139 Inlägg
13 maj 2013
Trådstartare
#68
lmm har jag testat annan insugs läkage har jag inte kollat för jag inte hittat start gasen. ocg grenröret är det hål i men tätat dom jag hittat. har ingen komp mätare men jag får vell skaffa 1

139 Inlägg
16 maj 2013
Trådstartare
#69
nytt fenomen på bilen. när man kommer till ca 4000rpm skuter bilem och varvar upp igen. det kanske ger några nya ideer för någon hjälpvillig smile

139 Inlägg
17 maj 2013
Trådstartare
#70
ny tänd modul ingen skillnad

139 Inlägg
18 maj 2013
Trådstartare
#71
juste check engine lampan lyser inte heller. och bilen har ingen felsöknings dosa ellelr obd2

914 Inlägg
18 maj 2013
#72
LH 2,2 har mycket riktigt ingen självdiagnostik och den har ingen lambdalampa/motorvarningslampfunktion.men som du säkert vet så finns det en symbol i instrumentet "check engine".

139 Inlägg
19 maj 2013
Trådstartare
#73
jo och den tänds på tändningen och slocknar när bilen startar så inga fel där.  men vf den ska slå at precis som 1 varv stopp någonstans mellan 4000-4500 varv förstår jag inte. mins jag rätt är det ca 4000varv på p och 4500rpm när man kör. och ett varvstopp borde ju inte slå av 1000rpm innan den hoppar igång igen när man kör så det blir en annan kanin på vägen. även på p slår den av ca 1000rpm innan den vaknar igen. det konstigaste av allt är att gasar man sakta sjunker den dom 1000rpm men sedan stiger till ca 4000rpm åter igen men då blir variationen bara ca 300rpm på varvmätaren när den slår på och av

6 655 Inlägg
19 maj 2013
#74
Inte så att ditt instrumenthus bråkar? ;P

De/Dem

139 Inlägg
19 maj 2013
Trådstartare
#75
då borde vell inte bilen visa rätt på tämgång och när man kör?
Senast redigerat av tommya111 (19 maj 2013)

139 Inlägg
20 maj 2013
Trådstartare
#76
ingen som vet hur detta kan hända eller vad som kan få det att bli så. och det kan inte vara mätaren som visar fel för det hörs på motorn att den sjunker i varv och stiger igen när man gasar sakta. och snabbt gasande slår den av vod 4 och sjunger 1000rpm tills man släpper gasen. gasa sakta till 4000rpm fortsätter gasa sakta och den sjunker till ca 3000rpm gasar mer sakta och den triger till 4000rpm igen men denna gången hoppar varvet bara 300 rpm släpper man gasen sjunker varvet till tomgång. mkt märkligt fenomen detta tycker jag. ni med tydligen som ingen verkar veta vad som orsakar detta. visst är jag taksam för alla svar jag fått och kunnat kolla. men inget verkar ju funka :S

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
20 maj 2013
#77
kanske långsökt, men kan det vara automaten som orsakar detta?


139 Inlägg
21 maj 2013
Trådstartare
#78
hadde den haft varvspärr i låsan kan den ju kanske ställa till problem. men det ända som fins på lådan är lock upp rele och relaet som lägger ur lockuppen när man bromsar. det är då iaf allt jag kunnat hitta på automaten

72 Inlägg
21 maj 2013
#79
hade problem med min 780 jag hade (B230E) med att den inte orkade speciellt mkt, dock var lösningen på det byte av rotor och lock, samt p-box mm innanför, fullt me olja i fördelaren...


139 Inlägg
21 maj 2013
Trådstartare
#80
BYTT

toppar
kam
tändstift
bränsle pump (Främre)
bränsle filter
bränsletrycks regulator
spridare
gas spjälls givare
varvtals regulator
har även tvättat där varvtals regulatorn mäter
bränsle/tändbox
luft mängd mätare
labmasond
ränsade katten för den kunde vart igensotad
rotor
rotor lock
tändkablar
tänd modul
tändspole


kollat

luftfilter
bränsle slangarna
säkringar
relä
alla kopplingar under huven efter ärg elelr vatten elelr liknande
kontakterna som går från lådan till in under växelspaken (luck upp och den som släpper lock upp vid bromsning)
ringen varvtals regulatorn mäter på och den va inte skev. iaf inte vad man kunde se i hålet

kan inte komma på så mkt mer att kolla som kan bidra till detta problem. kan tex abs eller något annat ställa till dessa problem?


Sök