wadde skrev:
Eller spara sig år och dagar av sorg och inhandla sig elektroniskt sprut för 4 till 5 tusen spänn, eller beggade finns ju med för billig peng.
Och kom inte säg att el är så jobbigt, för då har man aldrig försökt felsöka ett k-jet.
Yes i'we been there... gamla saabturbos hade det i alldeles för stor utsräckning.
Eller kanske ett motronic från en 940 turbo. Dom är relativt enkla och finns gott om , om man vill "skrot-nissa" lite.
Och ren tekniskt detaljerat vad som kommer att begränsa ett k-jet är styrtrycksventilen och bränslehuvudet.
Styrtrycksventilen reglerar tryck från pumpen, den har oftast inte rätt omfång för trimmade motorer med överladdning.
I bränslehuvudet så har vi munstycken som är en slags grundbestyckning, dom går inte att få tag i längre om man ska ändra "parametrar"
Dessutom så kanske inte spjällets diameter i bränslehuvudet räcker till luftflödet om man ska upp i ordentliga hästkrafter.
(det sitter ett spjäll som öppnas av luftflödet i bränslehuvudet)
Övertygad ännu ? hehe.
Men hoppas du inte ger upp bygget för det.
Ville bara ge tips så du inte står och får felsöka ett bygge, in i dödagar.