Jämförelse: Saab 9-3 SC mot Volvo V50

NeOx Saab 9-3 bioPOWER
13 januari 2013 · 463 Inlägg

Tjo!
Har idag en Saab 9-3 Sportcombi Vector -08 som jag funderar på att sälja/byta mot en Volvo v50 före 08:a.
Hur är det med sittplats för barnstolar m.m där bak på en V50? Vill ju absolut inte ha en mindre bil.

Peace

Here's my key
Philosophy
A freak like me
Just needs infinity
timsi maskinist
13 januari 2013 · 585 Inlägg

vi hade en v50 på skolan, kommer dock inte ihåg vilken årsmodell de va. Men den va ganska trång när man satt 3 personer i baksätet hmm sen köp den med en riktig motor för den vi hade va den lilla motorn och de är den tröttaste volvo kombin jag kört! :o

Busgrabb Rejsa ?
14 januari 2013 · 2 959 Inlägg

timsi skrev:
vi hade en v50 på skolan, kommer dock inte ihåg vilken årsmodell de va. Men den va ganska trång när man satt 3 personer i baksätet hmm sen köp den med en riktig motor för den vi hade va den lilla motorn och de är den tröttaste volvo kombin jag kört! :o

Ja sant...köp den med Volvomotor.
T5 är väl egentligen det som gäller, drar inte mer soppa än 2,4:an eller 2.0F Fordskiten.

Autotech
BMW 335D (2008)
timsi maskinist
14 januari 2013 · 585 Inlägg

Busgrabb skrev:

timsi skrev:
vi hade en v50 på skolan, kommer dock inte ihåg vilken årsmodell de va. Men den va ganska trång när man satt 3 personer i baksätet hmm sen köp den med en riktig motor för den vi hade va den lilla motorn och de är den tröttaste volvo kombin jag kört! :o

Ja sant...köp den med Volvomotor.
T5 är väl egentligen det som gäller, drar inte mer soppa än 2,4:an eller 2.0F Fordskiten.

ja jag hade nog inte köpt en utan T5 smile

men V70 tycker jag är bättre men de är min åsikt smile

nyller BMW 335D E91
14 januari 2013 · 1 399 Inlägg

Jag tycker att det är bra med plats där bak iaf ;D Sen är T5:an riktigt rolig å köra ^^

bjorno_
14 januari 2013 · 4 Inlägg

Jag hade behållt Saaben wink
mvh BJörn

Danny-D
14 januari 2013 · 67 Inlägg

Av egen erfarenhet så är väl ändå V50 mindre än en 9-3SC?
Har själv en 9-3 SS och den känns allmänt större än flickvännens föräldrars V50.

UhrJr Nordic Tuning i Norrköping
14 januari 2013 · 839 Inlägg

Danny-D skrev:
Av egen erfarenhet så är väl ändå V50 mindre än en 9-3SC?
Har själv en 9-3 SS och den känns allmänt större än flickvännens föräldrars V50.

Då är v50 små! 9-3ss/sc är ju ändå trånga bilar, speciellt i baksätet.
En säkrare bilen chassiemässigt och i krocksynpunkt får man nog leta efter dock.

Vad är det för fel på folk?
På det här forumet diskuterar man inte längre, man skriver +1.
Saab 90 "Ombudsman of Destruction" (1987)
Danny-D
14 januari 2013 · 67 Inlägg

UhrJr skrev:

Danny-D skrev:
Av egen erfarenhet så är väl ändå V50 mindre än en 9-3SC?
Har själv en 9-3 SS och den känns allmänt större än flickvännens föräldrars V50.

Då är v50 små! 9-3ss/sc är ju ändå trånga bilar, speciellt i baksätet.
En säkrare bilen chassiemässigt och i krocksynpunkt får man nog leta efter dock.

Saaben har ganska mycket mer benutrymme bak. I en V50/S40 slår jag i knäna i förarstolen om jag sitter "bakom mig själv" vilket jag inte gör i saaben.

UhrJr Nordic Tuning i Norrköping
14 januari 2013 · 839 Inlägg

Oj! Hur lång är du?
Jag är drygt 186 lång och jag upplever det likadant som dig bak i 9-3. Då är det ju riktigt illa i Volvon!

Vad är det för fel på folk?
På det här forumet diskuterar man inte längre, man skriver +1.
Saab 90 "Ombudsman of Destruction" (1987)
76Lubricants SpeedFreakz Sweden
14 januari 2013 · 1 778 Inlägg

Vi måste göra oss av med våran saab 9-3 '09 nu. Den är alldeles för liten för oss när vi får vårat andra barn.
Den är trång nu om man ska iväg några dar. Jag kan lasta mer i min e39 sedan än i saab kombin efter att jag har lagt in barnvagnen.
Bagage utrymmet är alldeles för kort på saaben, så man får inte in en barnvagn på längden i bagaget.
Barnstolen funkar i baksätet, men då kan man inte sitta i passagerar sätet fram samtidigt.
Så köp dig nåt större istället om det är barn pågång.

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu
Danny-D
14 januari 2013 · 67 Inlägg

UhrJr skrev:
Oj! Hur lång är du?
Jag är drygt 186 lång och jag upplever det likadant som dig bak i 9-3. Då är det ju riktigt illa i Volvon!

jag är ca 181

UhrJr Nordic Tuning i Norrköping
14 januari 2013 · 839 Inlägg

haha ja jävlar, då är dom trånga där bak. (volvobilarna alltså)

Vad är det för fel på folk?
På det här forumet diskuterar man inte längre, man skriver +1.
Saab 90 "Ombudsman of Destruction" (1987)
NeOx Saab 9-3 bioPOWER
14 januari 2013 · 463 Inlägg

Kan sammanfatta det till att V50:in är mindre då... Vill inte ha en stor v70 igen, utan en liten smidig bil med lite krut under huven, vilket jag verkligen saknar på saaben. Givetvis hade det blivit en t5, kanske till och med awd. Men efter allt snack, så känns det världelöst att köpa en bil som är mindre än 9-3 SC, då jag nästan redan nu tycker det är tajt. En stor anledning till bilbytet är att det finns så sjukt mycket roligare saker till volvobilarna utan att behöva punga ut en månadslön smile

Here's my key
Philosophy
A freak like me
Just needs infinity
timsi maskinist
14 januari 2013 · 585 Inlägg

inga funderingar på en XC modell ? smile har dock ingen erfarenhet av dom men dom borde ju va rimliga smile

NeOx Saab 9-3 bioPOWER
14 januari 2013 · 463 Inlägg

timsi skrev:
inga funderingar på en XC modell ? smile har dock ingen erfarenhet av dom men dom borde ju va rimliga smile

Tanken har slagit mig att köpa en Ocen race xc70 och lacka ner den samt sänka den, men nja... vi åker aldrig långt så behöver inte så stor bil heller... vill ha en liten smidig pigg bil där ändå barnen får plats...

Here's my key
Philosophy
A freak like me
Just needs infinity
timsi maskinist
14 januari 2013 · 585 Inlägg

köp dig en 945a i toppskick wink

xXSammy
14 januari 2013 · 6 595 Inlägg

Danny-D skrev:

UhrJr skrev:

Danny-D skrev:
Av egen erfarenhet så är väl ändå V50 mindre än en 9-3SC?
Har själv en 9-3 SS och den känns allmänt större än flickvännens föräldrars V50.

Då är v50 små! 9-3ss/sc är ju ändå trånga bilar, speciellt i baksätet.
En säkrare bilen chassiemässigt och i krocksynpunkt får man nog leta efter dock.

Saaben har ganska mycket mer benutrymme bak. I en V50/S40 slår jag i knäna i förarstolen om jag sitter "bakom mig själv" vilket jag inte gör i saaben.

V50 är en Focus kombi med mindre utrymme, amazing.

De/Dem
lingua
14 januari 2013 · 2 271 Inlägg

Peta ner ett steg1 eller nåt istället och behåll Saaben.

Saab 9000 Talladega "T5.5 Kortmotor" (1988)
NeOx Saab 9-3 bioPOWER
14 januari 2013 · 463 Inlägg

lingua skrev:
Peta ner ett steg1 eller nåt istället och behåll Saaben.

Funderar på det också, men frågan är hur stor skillnad det blir? Försökt hitta några klipp med 1.8t med steg 1 utan resultat... Saken är den att ska jag behålla den så måste det dit en Griffinfront eller en aerofront smile

Here's my key
Philosophy
A freak like me
Just needs infinity
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang