3730
Sök

Köpråd: Dax för ny bil, sopasnål, rymlig.

105 Inlägg
16 januari 2013
Trådstartare
Tja!
Börjar bli dax att köpa ny bil men jag har lite beslutsångest.
Jag letar efter en sopasnål bil typ -00 till -05 har jag tänkt mig.
Kombi eller sedan spelar ingen roll, den får gärna vara snygg oxå.
Kommer byta ut alla stereo grejer så gärna en bil som ä lätt å bygga i och få det å låta bra.
Å skapligt utrymme i så det får plats med en stor basslåda (100-120 liter) utan att hela bagageutrymmet försvinner.
Max budget typ 30 tusen men gärna billigare (mer pengar till ljud wink )

Allt är väll av intresse kom gärna med förslag å lite om varför den.

1 171 Inlägg
16 januari 2013
En soppasnål kombi för under 30tusen är t.ex. Skoda Fabia Kombi 1,2 HTP. Då har du massor av bagageutrymme till att bygga baslåda i. wink

5 129 Inlägg
16 januari 2013
första tanken va en mb w124 kombi men de sket sig på soppasnål:) om du inte tar en lb reggad diesel så har du 2 kubikmeter å bygga på wink annars var fabian ett bra alternativ:) skoda är mina favoriter inom vag:p dom byggs ju till stor del av det audi och vw har provat smile

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 259 Inlägg
16 januari 2013
SmileyRaggarn skrev:
Tja!
Börjar bli dax att köpa ny bil men jag har lite beslutsångest.
Jag letar efter en sopasnål bil typ -00 till -05 har jag tänkt mig.
Kombi eller sedan spelar ingen roll, den får gärna vara snygg oxå.
Kommer byta ut alla stereo grejer så gärna en bil som ä lätt å bygga i och få det å låta bra.
Å skapligt utrymme i så det får plats med en stor basslåda (100-120 liter) utan att hela bagageutrymmet försvinner.
Max budget typ 30 tusen men gärna billigare (mer pengar till ljud wink )

Allt är väll av intresse kom gärna med förslag å lite om varför den.

Jag tycker inte din ekvation går ihop riktigt. 200 liters baslåda (80x60x40 ger 192 liter).

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

105 Inlägg
17 januari 2013
Trådstartare
zoopåse skrev:
En soppasnål kombi för under 30tusen är t.ex. Skoda Fabia Kombi 1,2 HTP. Då har du massor av bagageutrymme till att bygga baslåda i. wink

Okej tack får ta å kolla på den smile
mb_pucken skrev:
första tanken va en mb w124 kombi men de sket sig på soppasnål:) om du inte tar en lb reggad diesel så har du 2 kubikmeter å bygga på wink annars var fabian ett bra alternativ:) skoda är mina favoriter inom vag:p dom byggs ju till stor del av det audi och vw har provat smile

Okej nä en lb regad ä känns inte som ett alternativ för mig ^^
Har vare lite inne på non audi men dom är väll inte värst sopasnåla?

Vettemannen skrev:
Jag tycker inte din ekvation går ihop riktigt. 200 liters baslåda (80x60x40 ger 192 liter).

/Benny

Menar du att 120 liter inte är så stor låda?
Jag har aldrig byggt ljud i en kombi så har lite dålig uppfattning om hur mkt en kombi rymmer.

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 259 Inlägg
17 januari 2013
SmileyRaggarn skrev:
zoopåse skrev:

Okej tack får ta å kolla på den smile
mb_pucken skrev:

Okej nä en lb regad ä känns inte som ett alternativ för mig ^^
Har vare lite inne på non audi men dom är väll inte värst sopasnåla?

Vettemannen skrev:

/Benny

Menar du att 120 liter inte är så stor låda?
Jag har aldrig byggt ljud i en kombi så har lite dålig uppfattning om hur mkt en kombi rymmer.

Jag måste ha läst fel.....jag läste 200 liter. Sorry!!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

105 Inlägg
17 januari 2013
Trådstartare
Vettemannen skrev:
Jag måste ha läst fel.....jag läste 200 liter. Sorry!!

/Benny

Hehe okej händer även den bästa wink

Sök