[UPDATE]Sista veckan har varit hektisk, flytt+städning av lgh, en duktig förkylning har jag dragit på mig och sen så stress med s2an inför besiktning idag... PUH!
Men nu så är de helg och jag kan andas ut ordentligt
Sänkte en öl direkt när jag kom hem och sjönk ner i soffan runt 16-tiden..
INTE DUMT
Men nu är tjejens barn nattade och jag får lite datatid
Massor av låsvillor, inget utav låsen på bilen fungerade mer än tändningslåset. Så jag och Norpan plockade ur dom och tog med dom till jobbet. Där norpan gjorde rent alla låscylindrar och villade om alla 3 så de fungerar att låsa bilen ordentligt
Tack för det Norpan!
Tog någon premiär tur med bilen och såg att allting funkade, kopplade in kylarfläkten (bara via knapp i kupen tillsvidare dock). Och i måndags kväll körde jag in bilen till jobbet... på tisdagen efter jobbet tog jag ner drivaxeln höger fram och bytte båda dammaskerna då de gamla var helt av.
Bra med lyft, speciellt att kunna vara inne på jobbet och mecka med all tillgång till verktyg osv (jobbar på bilmetro/Vag i falun)
Beställde även i måndags en racekat 100cells..
Onsdag: Fick racekatten och slet ner avgassystemet och svetsade dit den. Får duga tills vidare.. men hela systemet skulle behöva göras om då det hänger ner lite väl långt, har dåliga infästningar och är fulbyggt rakt igenom... nåja, de håller tätt och fungerar och låter skönt iaf
Torsdag: Fixade det sista inför mappning idag på jobbet, byggde en fläns till en riktig autronic lufttemp givare, fick hjälp att justera in huven på jobbet och sen bar det av till blge för mappning!
Hos Viktor och Tobbe på Dahlbäck såklart
Tobbe är den som hjälpt mig med golfen tidigare, mappning, svetsning och konstruering av grenrör/insug m.m. Så de föll sig ganska naturligt vart jag vände mig med mappningen. Hade ju bara en grundmapp som tidigare ägare kört 450whp och rasat motorn med så körde dit på det och efter ett par timmar och ett gäng "pulls" i bänken så gick den kanon fint. Inga monster effekter då den är std i maskinen. Laddar 0.6bar (utan laddtrycksstyrning då den saknas just nu), resulterade i ca180whp och nästan 300wnm. Vilket i sig motsvarar ca230hk i maskinen som det är i en ren std maskin (men då vid ett högre laddtryck)! Laddtrycksreglering ska i framöver såklart så vi kan ladda de dubbla åtminstone
Stort tack till Tobbe och Viktor för snabb och bra hjälp, som alltid!
Tog ledigt efter lunch på jobbet då besiktning stundade! Var ändå ca 2 år sedan bilen var besiktad senast och nyss börjat kört med den så visste ju om lite små fel..
Gick ju lysande detta
Bes UA i princip med endast en 1a på tutan som jag visste inte fungerade och inte hann koppla in ordentligt innan
Finns lite små fix i övrigt såklart på en gammal bil men nu behöver man inte stressa med dom
Nu kan vintern komma.. haha! Ska ta o fixa i en original stol på förarplatsen, sätta i stereo, städa garaget, koppla om lite mätare, fixa tuta, fläktstyrning via relä m.m.