2980
Sök

Start pboblem volvo 740

9 Inlägg
17 januari 2013
Trådstartare
#1
Hejsan! Skulle behöva lite hjälp angående min volvo 740 gl 88!

Ibland går bilen hur bra och fint som helst, när motorn blir varm då då börjar den hacka när man gasar och så kan den dö. sen tar det ett tag när den vill starta igen.  startmotorn går runt, bilen får soppa, den verkar ha tändning.. provade starta imorse då gick den runt lite sen stendöd, samma sak igen när jag provade andra gången. nån timme senare startade jag bilen och då startade den direkt. gasade till lite och då började den blödra. har även bytt batteri oxå..

Nån som har nå förslag?

Jonnymoberg
17 januari 2013
#2
kolla så inte soppa pumpen är dålig. du kan även testa rycka säkringen till förpumpen och se om du märker någon skillnad. den kan blöddra och gå dåligt om den inte funkar.

kolla igenom alla slangar och så det inte är några sprickor i slangen till luftmängdmätaren. dom kan spricka i skarvarna. ta bort den och kolla nogrant. testa även byta luftmängdmätaren och se om det hjälper.

Jonnymoberg
17 januari 2013
#3
har du lambda sond?

kolla så föregående ägare inte har tagit bort varningslampan i instrumentpanelen till labdan så den inte lyser. den ska lysa när du vrider på tändingen.

nu har du lite att kolla upp iaf.  ps jag har en reservdelsbil för 1000kr om du behöver. har gått 25k mil
Senast redigerat av Jonnymoberg (17 januari 2013)

9 Inlägg
18 januari 2013
Trådstartare
#4
Den får soppa


Sök