2478
Sök

Öppen Dumpventil???

860 Inlägg
18 januari 2013
Trådstartare
#1
hmm ja undrar vilken dumpventil är bäst för LMM på bilar och håller tätt på tomgång???
många säger att man "SKA" ha återcirkulerande för de tar skada för LMM o sånt skit...o endel säger att en dump kan läcka på tomgång o så.... ska man ha en vanlig enkel dump lr en med dubbelkolv lr vad??? har kollat lite på bailey dump o dom verkar nice och även FORGE dump... vad är rekommenderat för dump om man SKA HA en öppen???


113 Inlägg
18 januari 2013
#2
Dumpa ventilen smile


113 Inlägg
18 januari 2013
#3
om det är återcirkulelarnde org tkr jag du ka ha det, låter fint om du har öppet filter iaf. om det är ljud du är ute efter (aldrig bytt dumpv på mina turbos)


8 251 Inlägg
18 januari 2013
#4
Återcirkulerande är ju att föredra, även om det fungerar att ha öppen med då jag antar att det är på din V70 du vill ha en öppen ventil? Ser man till att inte köpa nåt skräp och lägger ner energi på installation och justering så fungerardet, men det är ju inte den bästa lösningen.


113 Inlägg
18 januari 2013
#5
dumt tappa hk för ljudets skull,..


904 Inlägg
18 januari 2013
#6
sabsthlm skrev:
dumt tappa hk för ljudets skull,..

Citat tjejerna blir ju så våta av det :-) :-)

AUTOTECH S60 power

113 Inlägg
18 januari 2013
#7
mina tjejbekanta blir rädd för allt ljud som är för mkt...helst min tjej haha


904 Inlägg
18 januari 2013
#8
sabsthlm skrev:
mina tjejbekanta blir rädd för allt ljud som är för mkt...helst min tjej haha

Det ä ju inte bra skaffa en tjej från min stad så åker du på å skaffa både en å två st :-)

AUTOTECH S60 power

860 Inlägg
18 januari 2013
Trådstartare
#9
asså ja skiter själv i ifall tjejer blir kåta av själva dump ljudet lr inte det är inte för det ja skaffar det... och behöver du ha det (Blyfot_Racing) så vete fan om det är en K*K förlängare lr varför du pratar om tjejer blir våta... ja vill ha de bara för ja gillar dump ljudet och så... och ja har haft de på min saab 900 2.0T.... sen (sabsthlm) jag skiter i om man tappar nån hk lr så på att ha dump lr återcirkulerande då bilen ändå inte är trimmad lr något.... jag bara FRÅGADE vilen DUMPVENTIL man isf ska köpa om det är en enkel öppen eller en öppen med dubbla kolvar i??? har hört att bailey dumpar är bra...

och ja marlboroman jag kommer isf köpa en bra dumpventil och göra allt seriöst med dumplock och ställa in allt bra så det sammspelar ihop som det ska och inte bara smacka på skiten o låta de vara.... kommer senare iaf sätta in ett Autoteck steg 3 chip och ha ladd på 1.2-1.3bar det är därför ja undrar va ja ska sattsa på för dump...
Senast redigerat av mikael_86 (18 januari 2013)


Cykelhatande yrkeschaufför.
241 Inlägg
18 januari 2013
#10
Blyfot_Racing skrev:
sabsthlm skrev:
dumt tappa hk för ljudets skull,..

Citat tjejerna blir ju så våta av det :-) :-)

Tjejer som blir våta över en volvo är inget att ha. Men det lär du dig när du kollar på kjoltyg som inte går i högstadiet.


526 Inlägg
18 januari 2013
#11
Blyfot_Racing skrev:
sabsthlm skrev:
dumt tappa hk för ljudets skull,..

Citat tjejerna blir ju så våta av det :-) :-)

Hahaha du e fan inte san.!!

Vill man åka runt med en bil som låter förkyld aka har fjortisvissla så visst.....



Personligen så tycker jag att du ska ha återcirkulerande!!!


860 Inlägg
18 januari 2013
Trådstartare
#12
asså ska ja ha återcirkulerande kan ja lika gärna ha den som sitter på orginal liksom.... när ja kommer ladda över 1 bar så känns de som ja skulle behöva ha öppet istället.... men de ja frågade om igenntligen är va man ska sattsa på FÖR ÖPPEN DUMP en med enkel kolv lr dubbel kolv lr membran????


54 Inlägg
18 januari 2013
#13
Hejsan..

Du behöver inte byta dumpventil på din bil.. en god vän till mej har en V70R har 426 kusar o det funkar så bra så med den orginal integrerade dumpen, det finns uppgraderingar om man vill köpa det.. ipd o forge säljer dessa..

lägg tex dom slantarna på tex en bättre intercooler än en stor ghetto-tuta..volvo's orginal ic har ju riktigt dålig verkningsgrad..

//Henke P..


526 Inlägg
18 januari 2013
#14
om du promt ska ha öppen så  dubbel kolv!


Snickare
407 Inlägg
18 januari 2013
#15
Dumt o skaffa dump för ljudets skull i en originalbil.  den fyller ju ingen funktion då mer än att kan göra att bilen går sämre  om du har öppen dump. O katten kan ta stryk men inte alls så vanligt.


572 Inlägg
18 januari 2013
#16
Jag hade en hks dump på min 850 t5a.. Och den hade skönt ljud i. Och den va inte billig iheller.. Så om du ska ha han så rekommenderar jag en HKS Och så göra så som Marlboroman skrev.. lägger ner energi på installation och justering så fungerardet. Tog mig runt halvtimme innan jag fick rätt på justeringen.

Jag vet inget om dubbel kolvad.. Men det känns som det skulle vara mer till en bil som är trimmad med massa hk.. Men det är bara vad jag tror..

DZ Design På Facebook

904 Inlägg
19 januari 2013
#17
Rätt roligt å se att man kan göra folk upprörda över en liten egentligen skit sak :-) :-)

AUTOTECH S60 power

248 Inlägg
19 januari 2013
#18
Är det inte så att en "öppen dump" skickar ut luft som är uppmätt av LMM? Om då den uppmätta luften försvinner ut i luften i verkligheten, medans motorns databox tror att den finns kvar, så ger lambda sonden signal att bilen får för mycket bränsle i och med att den får för lite luft? Alltså inte LMM som tar stryk, utan övriga motorn PÅ GRUND AV lmm.
Sen är det ju skillnad på Luft Masse Mätare och Luft Mängds Mätare

Inte speciellt nyttigt..

Och jag panga på 1.6bar i min s40 t4 -03 med orginal dumpventil (återcirkulerande) utan några som helst problem..
Är det ljudet du är ute efter så släng på öppet luftfilter.


860 Inlägg
19 januari 2013
Trådstartare
#19
asså ärligt talat de där med LMM och att man skickat ut uppmätt luft o skit de skiter ja helt o hållet i va folk tycker ja frågade inte ens om ifall de va bra för motorn lr inte så ja skiter i va alla skriver om den dumpar ut uppmätt luft lr inte...

ja frågade om vad MAN SKA HA FÖR ÖPPEN DUMP ENKEL KOLVIG LR DUBBELKOLVAD? skiter helt o hållet i ifall bilens styrsystem och lmm mår dåligt utav det. jag saALDRIG att jag skulle sätta dit en öppen ens jag ville mest bara veta va man isf skulle sattsa på för dumt....

är trött på alla som säger att man inte ska göra si o så för man ska tänka på LMM o skit. de vet jag redan då ja hade en jävla sab innan som hade LMM och inte klarade av ÖPPEN dump.... men men tack för dom råden man fått iaf om DUMPAR....

och ja jag vet redan sedan innan att man ska hällst inte DUMPA ut UPPMÄTT luft... men varför i helvete kommer de sig då att MASSOR köper bilar med LMM iaf och sätter dit ÖPPNA dumpar på dom?

jo för dom gillar själva dump ljudet som jag med gör och tycker de e nice. obs jag har redan öppet sport filter i min bil så jag hör dump ljudet iaf ja ville bara ha råd om vad ja skulle sattsa på för dump inte ha råd om de va bra eller inte... men men tack för den"Hjälpen" man fått iaf...
Senast redigerat av mikael_86 (19 januari 2013)


Hhehehehhest
375 Inlägg
19 januari 2013
#20
Men om du redan vet att bilen tar stryk av att åka med öppen dumpventil, varför i helvete ska du då ha det?
Du tror seriöst att folk vill ge dig råd på en en sak som är helt meningslös och värdelös för din bil?

Det finns inget som gör kvinnor så vackra som alkohol och stängningsdags..


Sök