2633
Sök

BMW 328i -95 fel på tändningslåset.

41 Inlägg
19 januari 2013
Trådstartare
Tjena! Jag var iväg och köpte en bil för några dagar sen, en bmw 328i -95as som såg fräsch ut, både invändigt samt utvändigt. Dagen efter när jag skulle starta bilen så snurrade bara nyckeln runt. Tändningen gick på så jag fick dra ur polerna till batteriet då det varken gick att stänga av eller starta bilen. Vad är det som kan ha hänt?
¨
Kan det "plötsligt" hända? Ringde såklart upp han jag köpte bilen av och han sa att det hänt nån enstaka gång att den snurrat runt, men att det var typ nån månad sen det senast hände så han berättade inget om det när jag köpte bilen. Kan det stämma? Förutsatt att han inte har låtit bilen stå då...

Less blir man! Och så sjukt kunnig på att meka är man ju inte direkt hehe

1 365 Inlägg
19 januari 2013
Chansen är ju relativt stor att det var en bidragande orsak till att han sålde. Tyvärr får du nog köpa ett begagnat eller nytt tändlås. Laga.se brukar ha med nycklar men jag vet inte om du måste programmera om tändningslåset. Kanske värt att slå en signal till BMW och dubbelkolla. Om inte så brukar det vara relativt enkelt att skruva dit

41 Inlägg
20 januari 2013
Trådstartare
Richtenb skrev:
Chansen är ju relativt stor att det var en bidragande orsak till att han sålde. Tyvärr får du nog köpa ett begagnat eller nytt tändlås. Laga.se brukar ha med nycklar men jag vet inte om du måste programmera om tändningslåset. Kanske värt att slå en signal till BMW och dubbelkolla. Om inte så brukar det vara relativt enkelt att skruva dit

Haha ja jag som tänkte "fan vilket bra köp!". Tråkigt var det iallafall! Ska försöka fixa det i veckan. Kan uppdatera sen ifall nån råkar ut för samma problem.

1 365 Inlägg
20 januari 2013
Ja sånt där är inte kul... Jävla otur att låset inte snurrade vid provkörningen. Lycka till

froodle skrev:
Richtenb skrev:

Haha ja jag som tänkte "fan vilket bra köp!". Tråkigt var det iallafall! Ska försöka fixa det i veckan. Kan uppdatera sen ifall nån råkar ut för samma problem.

Sök