16 september 2013
Trådstartare
Har satt ut lite frågor om LH 2.4.2-kablage på 900klubben.se. I hopp om att få svar kastar jag in dem här också.
1.
Det finns en svart kontakt med fyra trådar alldeles på insidan av genomföringsstrumpan ovanför bränslereläna. Den kommer från LH-boxen och går upp under instrumentpanelen. Kablarnas färg är gul, blå, grön, lila/vit.
Den lila/vita torde vara check engine-lampan.
Den gula är död, dvs det kommer en gul fram till kontakten, men från kontakten går bara de tre övriga.
Vad gör de blå och gröna kablarna?
Bilen startar inte om man drar ur kontakten, så något viktigt är det...
2.
Så har jag också hittat en trepolig stöpsel i anslutning till LH via en grå/vit kabel. Kopplingschemat namnger den som "kod 322" men den är inte kopplad någonstans. Vad är det? Någon felsökning?
3.
Från EZK-boxen går en blå kabel (borde vara stift 17) som grenar sig till en blå och en gul. Den blå går till den fempoliga testkontakten i säkringsdosan, den gula går någonstans in i kupén. Är det varvtalssignalen?
5.
Från EZK:s vita fyrpoliga felsökningskontakt går en röd/vit kabel till säkring 8, cruise control och headlamp wiper. - What???
4.
Varför är lambdasondens säkring vidarekopplad till bränslepumpens relä?
Tacksam för information!
- Kör europeisk jänkkare med fyrcylindrig V-åtta. -