Min kamrembytar kille har bangat ur och jag har redan kommit halvvägs genom Skåne. Finns det någon i Nv/Norra skåne som kan tänka sig hjälpa mig?
Det är en Passat GL 2.0 150hp - Motorkod. ABF - 1996 Spännrulle, kamrem, kilrem, termostat, vattenpump och flerspårsrem! Alla delar och packningar har jag med mig.
Nixpix Ovanstående bodde i felände av Skåne. (Men tackar ändå!) Börjar bli förbanat jobbigt med denna djävla rem. Bara väntar på att den ska smälla en dag. Har ingen aning när den är bytt tidigare.
Nja, har fått lite olika bud på det. Snackade med en verkstadsnisse och han påstod att det tar mellan 1-2h. Allt sitter hyfsat lätt tillgängligt. Men vad vet jag! Jag vågar icke pilla där så!
4500kr (nån verkstad i Trelleborg som gav det budet) på verkstaden är det dock inte värt. Finns en risk att dom inte ens vill använda grejerna jag köpt hem. När jag var nere på Adcenters under-företags-verkstad- what-ever skulle dom ha 7200 med delar. Yeah right.
Fattar inte riktigt varför "Frassebrasse" inte får detta ombesörjd för dig - en riktig kille hade väl set till sin "prinsessa" varit bra körande oavsett vad
(Hade jag haft en prinsessa i mitt liv hade jag iallafall gjord allt för henne vad jag kunne i bilväg)
Fattar inte riktigt varför "Frassebrasse" inte får detta ombesörjd för dig - en riktig kille hade väl set till sin "prinsessa" varit bra körande oavsett vad
(Hade jag haft en prinsessa i mitt liv hade jag iallafall gjord allt för henne vad jag kunne i bilväg)
Wait? What? Så jag ska lägga ALLT på min sambo och vara som en bortskämd & handfallen fjolla. Hujeeeda mig. Nej tack. Jag kan torka min egen röv!
Min sambo har aldrig bytat en kamrem och vill inte ge sig på det av säkerhetsskäl. Han vet inte heller någon som kan tänka sig ta på sig jobbet. <- Bara att acceptera. Min bil, mina problem och jag får hitta lösningen. Han har försökt. Och tro det eller ej, men jag tycker om han ändå.
Wait? What? Så jag ska lägga ALLT på min sambo och vara som en bortskämd & handfallen fjolla. Hujeeeda mig. Nej tack. Jag kan torka min egen röv!
Min sambo har aldrig bytat en kamrem och vill inte ge sig på det av säkerhetsskäl. Han vet inte heller någon som kan tänka sig ta sig jobbet. <- Bara att acceptera. Min bil, mina problem och jag får hitta lösningen. Han har försökt. Och tro det eller ej, men jag tycker om han ändå.
Helt oki - alla är vi olika
För min del hade det varit en ändå varit "gentleman's" självklarhet