3569
Sök

744 B230f startar ej

6 Inlägg
21 januari 2013
Trådstartare
Hej har en 740 med b230f motor som inte startade häromdagen, den tände till först men sen när man skulle ge lite gas så hände det ingenting utan den dog direkt. Sen så körde jag in den i garaget på startmotorn eftersom den fungerar, sen senare försökte jag och en polare bogsera igång bilen men den gick igång när man släppte upp kopplingen så gick motorn igång men återigen gick det inte att varva motorn utan den var igång tills bilen stannade eller man trampa ner kopplingen. Sen efter det så har jag kollat om den ger gnista, byt bränslerelät, och mätt med voltmätare på tändspolen och tändkablarna, allt detta fungerade. Jag drog även bort returslangen och kolla om det kom soppa fram och även det gjorde det. Är det här ett vanligt fel på 740? Och vad kan det vara som är fel?

151 Inlägg
21 januari 2013
Markustyreso skrev:
Hej har en 740 med b230f motor som inte startade häromdagen, den tände till först men sen när man skulle ge lite gas så hände det ingenting utan den dog direkt. Sen så körde jag in den i garaget på startmotorn eftersom den fungerar, sen senare försökte jag och en polare bogsera igång bilen men den gick igång när man släppte upp kopplingen så gick motorn igång men återigen gick det inte att varva motorn utan den var igång tills bilen stannade eller man trampa ner kopplingen. Sen efter det så har jag kollat om den ger gnista, byt bränslerelät, och mätt med voltmätare på tändspolen och tändkablarna, allt detta fungerade. Jag drog även bort returslangen och kolla om det kom soppa fram och även det gjorde det. Är det här ett vanligt fel på 740? Och vad kan det vara som är fel?

skulle gissa på LLM, har du felsöknings dosa? isåfall kolla felkoder.

6 Inlägg
21 januari 2013
Trådstartare
Nej det har jag inte, men en polare har det så jag får nog låna den

6 Inlägg
21 januari 2013
Trådstartare
Kan tillägga att jag märkt nu att motorn blir dränkt med bensin när man försöker starta den, har läst i andra trådar att det händer om man har trasig lmm

6 738 Inlägg
21 januari 2013
till o börja med vad har du för insprutsystem?
lh 2,2
elr lh 2,4

enklast att ta reda på det är att kolla färgen på spridarna wink

svarta spridare lh 2,2
gula spridare lh 2,4 
börja med o kolla det så vi vet tongue

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

6 Inlägg
21 januari 2013
Trådstartare
Men nu har jag varit ute och plockade bort lmm och den var helt sprucken inuti så det var med största sannolikhet den som var felet,

6 Inlägg
21 januari 2013
Trådstartare
Henkix skrev:
till o börja med vad har du för insprutsystem?
lh 2,2
elr lh 2,4

enklast att ta reda på det är att kolla färgen på spridarna wink

svarta spridare lh 2,2
gula spridare lh 2,4 
börja med o kolla det så vi vet tongue

Jag har lh 2,4

6 738 Inlägg
21 januari 2013
okej men då kan du ju även kolla felkoder. smile

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

Sök