3768
Sök

Varför Saab som hat objekt?

Adrenaline Junkie
264 Inlägg
3 februari 2013
TouchOfRed skrev:
Hur lågt ska ni sjunka grabbar? tongue

ja, fråga den gamla gifta mannen smile

18 Inlägg
3 februari 2013
Diss skrev:
Goken71 skrev:
Diss skrev:

isåfall väldigt konstigt att jag har massa pokaler från tävlingar? haha kul kille..

Inte svårt att få pokaler när du är ensam på banan.
Skämt och sido.
Vore väll tråkigt om alla gillade ett bilmärke.

Alla bilar är bra tills dom krånglar.

Ja du vet då inte vad folkrace är.. men ta din plast saab så kör vi några varv på en folkracebana? en mindre saab på vägen gör inte mig något.

Förstår att du gillar att vara av vägen!

Gillar asfalt.

Min SaaB är faktiskt ingen plast SaaB.

Vet mycke väl vad folkrace är.

Har kört mycket på Upplo banan i Alingsås.

Vunnit många lopp oxå.

Men att knuffas på en grusbana HAR varit kul.

Adrenaline Junkie
264 Inlägg
3 februari 2013
Goken71 skrev:
Diss skrev:
Goken71 skrev:

Skämt och sido.

Ja du vet då inte vad folkrace är.. men ta din plast saab så kör vi några varv på en folkracebana? en mindre saab på vägen gör inte mig något.

Förstår att du gillar att vara av vägen!

Gillar asfalt.

Min SaaB är faktiskt ingen plast SaaB.

Vet mycke väl vad folkrace är.

Har kört mycket på Upplo banan i Alingsås.

Vunnit många lopp oxå.

Men att knuffas på en grusbana HAR varit kul.

var man inte ensam på banan nyss?

1 412 Inlägg
3 februari 2013
Johan85 skrev:
Goken71 skrev:
Diss skrev:

isåfall väldigt konstigt att jag har massa pokaler från tävlingar? haha kul kille..

Skämt och sido.

hahaha skapligt lätt retad big_smile

Ha, ja hyffsat. big_smile

4 261 Inlägg
3 februari 2013
hahahaha ni grabbar behöver inte bråka över en bil ni är ju skitroliga;smile)

ni behöver inte ta år er:) alla vet att bmw är snåla motorer jämfört med deras kraft/vikt,

medans volvo och saab är skittörstiga. alla vet det. en e39 540 kan va lika snål som en saab med mycke mindre motor. Folk som jag känner har alla lämnat in sina saab för att byta mot bmw eller volvo eller liknande.

Alla som jag känner som prövat saab har inte gillat det tyvärr och nu menar jag inget illa. Förstår om vissa gillar saab men det är långt ifrån pålitligt tycker jag.

och sluta med det där att alla bilar krånglar..dom krånglar bara inte så mycket som saab..
ni behöver inte hoppa på nån bara för dom inte gillar saab.

4 261 Inlägg
3 februari 2013
marcus0510 skrev:
Hamilton skrev:
marcus0510 skrev:
Jag måste säga att jag finner det smått roande att det enda ni hakade upp er på var just att den dricker mer än en v8... Jag drog upp ca 20 dåliga punkter om bilen, men det var bara en som tydligen inte saabfolket gick med på.

Jag har inga problem med att folk inte gillar SAAB, SAAB är inte ämnad för alla.
Utan jag men jag är intresserad av fakta och påståenden som framförs i tråden, åsikter lägger jag ingen vikt i då vi alla har en egen.

Mvh
Hamilton

Men tråden skapades inte för att få fram fakta. Tråden skapades för att TS undrade varför Saab är ett sånt Hatobjekt. Det var detta jag svarade på när jag gav mig in i denna tråd. Som Moderator förstår du säkerligen.
Sen blev jag våldtagen av gänget från Trollhättan som bestämt ville ha fram mina personliga åsikter av någon anledning.

låt dom snacka så mycket dom vill;) finns folk som tycker som du:)

trådskaparen skapade denna tråd för att hjälpa sitt egna förnekelse över att saab bilar är en katastrof:)

kallas för ¨¨in denial¨¨ tror jag:) som sagt om saab var bra bilar skulle dom inte konka..bryr mig inte vem som äger saab och vad dom har gjort..om de var bra bilar skulle folk köpa. Det är inte direkt som att när folk ska köpa ny bil så tänker dom direkt på saab..

6 658 Inlägg
3 februari 2013
Majoriteten av Saab-hatandet är ju till 90% framhjulsdrift (Om man frågar garaget)
Vissa lösningar/idéer är ju lite..ja, speciella.

För mainstream i min smak, få modeller och trist interiör.

De/Dem

Of World
3 372 Inlägg
3 februari 2013
Jäkla blöjraggare ni med volvos...

väx upp, och inse att var enda jäkla bil krånglar spelar ingen roll om det är audi bmw mercedes eller nån gubb volvo... (provocerande ellerhur?)

Det här med förbrukning -0,75- blandad körning mätt vid pumpen 2,3Turbo 26k mil med automat så törstiga är dom inte...

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13

1 498 Inlägg
3 februari 2013
Bmw 540 och saab 9-5 har en sak gemensamt! Och det är att båda har problem bakom sumpen,

90 Inlägg
3 februari 2013
Alla bilar är skit inom vissa ämne! Som Saab är berömd för sin komfort men fått er slag på sina växellådor och pumpar men om ser på annat perspektiv så utan Saab/Scania så hade du så kallat Volvo raggare inte haft era turbo! Volvo= rost högar ren plåt som rostar sönder, sen är det 90% som kör Volvo inom min kompiskrets är överviktiga!
No turbo shit just real sushi power!

Rumpmas
3 860 Inlägg
3 februari 2013
J3n5 skrev:
Varför jämnför ni En v8 utan turbo mot en 2.3 rak fyra med turbo? Jämnför istället bmws nya motor i 328, en rak fyra med turbo som utvecklar 240hk.

http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_N20

http://www.bmwblog.com/2012/02/24/dyno- … 20-engine/

Ja, eftersom han själv drog upp att BMW's V8-or skulle vara snålare än en 2,3T från Saab jämför vi med just en sådan.

Rumpmas
3 860 Inlägg
3 februari 2013
Diss skrev:
master_lars skrev:
Det sker ju nästan dagligen att folk skriver här på garaget :"min polare har en saab och den är dålig, mao är alla saabar dåliga"

Det går givetvis inte att jämnföra en ny V70 mot en NG900 med 39 000 mil på mätaren! Givetvis är Saaben då risigare, av naturliga skäl. Vidare är det ju lite roligt att en fjuning yngling i en 740 tycker att en 9-3 turboX är skit, säger han som sitter i 740:in! Snacka om perspektiv på verkligheten!

Personligen anser jag att man ej skall yttra sig om man inte testat, och att ha provkört en Volvo 850 som är nästan 18 år gammal och säga att volvo är skit, fungerar ej! Samma gäller ALLA bilmärken! Har du däremot ägt en bil, och haft massor av problem kan du haft otur, men då har du ändå testat!

Alla bilmärken har fördelar och nackdelar, dock skulle JAG aldirg köpa en Volvo igen, MIN erfarenhet säger mig att unvika det märket av diverse olika aspekter och PERSONLIGA erfarenheter! Det kan vara så att jag råkat på måndagsex eller bara haft väldigt otur, men ngn Volvo kommer inte hamna i min ägo igen!

Kontentan: Ser du en person med en dekal i bakrutan som dissar något annat märke, så skratta åt det, personen i fråga är troligtvis avundsjuk, för varför skulle man annars skylta med det? Dekalen i sig är ett bevis på att personen är omogen och inte vågar vara nöjd med vad han själv har! Personen i fråga har även svårigheter med att förstå att andra personer tänker olika, har olika behov och därav väljer olika bilar!

Dessutom väldigt roligt att alla väljer att uttala sig om 740 såfort det gäller volvo? eller är saab folket för dumma att inse att volvo har gjort fler modeller? och sen tycker jag det är väldigt konstigt att det finns så många volvo 740 om det nu var så dålig bil?

Och nej jag äger ingen 740 och har även haft saab, dock inom folkrace och skiten duger ju inte ens till det så.

Varför skulle man vilja ha en framhjulsdriven bil att köra folkrace med?

1 036 Inlägg
3 februari 2013
Undrar om det finns nåt mer motorforum där det finns lika mycket omogna människor som på Garaget.org.?? Tveksamt..

Forummoderator
26 409 Inlägg
3 februari 2013
Mangisen skrev:
Undrar om det finns nåt mer motorforum där det finns lika mycket omogna människor som på Garaget.org.?? Tveksamt..

Och med detta sagt så står du såklart över alla andra på forumet, och bidrog samtidigt med något väldigt matnyttigt i tråden..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
3 februari 2013
Mangisen skrev:

http://www.youtube.com/watch?v=tykzAyISnNk

(byt ut "America" mot "Garaget.org" bara tongue )
Senast redigerat av Thunderbird88 (3 februari 2013)

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
3 februari 2013
Det roliga är ju att oftast är det volvoraggare som ska försöka klanka ner på saab, iallafall häromkring samt i denna tråd ser man en och annan volvoraggare smyga in med en omogen kommentar!

Troligtvis är dom avundsjuka för att saabarna är mer bil för pengarna, snyggare, komfortablare, piggare, bättre väghållning, mer körglädje och går dessutom betydligt snålare.

Och ja, 9-5an är min första saab och jag har kört ett antal olika volvos av olika modeller och årgångar och aldrig varit änns i närheten av tillfredsställd! Sätter man sig bakom ratten i volvo och trycker gasen i botten så förstår man genast varför dom har fått sin "traktor" stämpel smile

Och nä, jag är inget saab freak, bmw är det som ligger varmast om hjärtat wink

Dock skulle jag alla dagar i veckan välja en bmw likvärdig 9-5an framför just min 9-5, men då får man öppna börsen och lägga på det dubbla på priset också.

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

1 036 Inlägg
3 februari 2013
Mack skrev:
Mangisen skrev:

Och med detta sagt så står du såklart över alla andra på forumet, och bidrog samtidigt med något väldigt matnyttigt i tråden..

Trampade jag på en öm tå nu?? Har du själv läst alla 22 sidor?? .. varför inte starta en tråd för varje bilmärke där man spyr galla över dem på över 20 sidor med totalt meningslös text?? ..  Den här tråden blev nog inte som trådskaparen Zomba tänkt sig, men blir man förvånad... tror inte det eller hur? wink

1 412 Inlägg
3 februari 2013
Det blir ju alltid såhär när en tråd handlar om saab.
Diverse volvofantaster skriver något idiotiskt om saab och saab ägarna hävdar att alla andra då är avundsjuka osv......

1 036 Inlägg
3 februari 2013
OpelP1 skrev:
Diverse volvofantaster skriver något idiotiskt om saab och saab ägarna hävdar att alla andra då är avundsjuka osv......

Precis, bara att acceptera att folk gillar olika bilmärken, smile

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
3 februari 2013
OpelP1 skrev:

Det är väll klart att volvoraggarna är avundsjuka på saabarna, varför skulle dom inte va det?

OBS IRONI OBS

Känns som man är tvungen att påpeka det på detta forum, då alla verkar va alldeles för allvarliga och inte kan läsa nånting med glimten i ögat och inte se allt som påhopp... smile
Senast redigerat av _Glenne_ (3 februari 2013)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Sök