Som vanligt ballar en sån här tråd ut...."Min bil är bättre än din bil" osv osv...
Alla har olika smak och tycke.
Med tanke på att vissa klagar på att just Saab har betydligt mycket mer motorras en andra märken osv, vart finns den faktan? Att argumentera på rykten är ganska menlöst....lr?
Jag har själv en Volvo v70n -04, som tyvärr har stått lika mycket på verkstaden som jag kört med den. Har ägt den i 2år, under den tiden har jag fått byta topplockspackning, 2 vanliga servicar, ett kopplingsbyte och ca 15timmar i felsökning på elsystemet. Måndagsexemplar? Nej, vanliga fel enligt volvoverkstaden....men vad vet dom?
Jag kör nu en Saab 900 sen en tid tillbaka, en 2,3:a importerad 2003, inte en rostfläck på bilen, fullservad och välskött och jag har aldrig varit mer nöjd och då ska tilläggas att det är en -97:a.
Jag var en av dom som inte direkt gillade saab för jag tyckte inredningen/instrumentpanelen såg rent ut sagt jävligt tråkig ut. Men nu så har jag definitivt ändrat mig, väldigt funktionell och utan massa lull-lull som kan krångla vilket duger fint för mig.
Snacket om stolar köper jag inte för en sekund, det är väl extremt individuellt vad man gillar. Personligen så gillar jag Saabs stolar bättre en de jag hade i v70:n.
Volvon, som återigen står på verkstaden, 7:e gången i ordningen på 2år, kommer säljas så fort den är klar.
OCH för att klargöra så är jag ingen sladdande snorunge som spränger turbos, utan den är använd som familjebil.
För min del kommer jag att fortsätta köra saab.
Senast redigerat av Mortua (23 januari 2013)