skulle behöva lite hjälp angående min 940. den har börjat plöddra och baktända vid fullt gaspådrag vid 2500-3500 varv. trycker man inte fullt så gör den inte det. det är nästan som en varvtalregulator som går in och stryper motorn. detta händer rätt sällan men ändå irriterande. så länge du kör lite tungfotad så händer de aldrig.
info om bilen
0,9 i ladd 3"från katt samt 200cell katt k/n filter bränsle och tändchipp från turbotech
tacksam för svar och ursäkta för mina ev stavfel..
Har ibland samma problem med min ltt, ofta när den är kall. Just nu kör jag med dåligt avgassystem och ingen bakre ljudämpare så vet inte om de kan påverka att avgaserna har för lite motstånd.
Har ibland samma problem med min ltt, ofta när den är kall. Just nu kör jag med dåligt avgassystem och ingen bakre ljudämpare så vet inte om de kan påverka att avgaserna har för lite motstånd.
Har ibland samma problem med min ltt, ofta när den är kall. Just nu kör jag med dåligt avgassystem och ingen bakre ljudämpare så vet inte om de kan påverka att avgaserna har för lite motstånd.
Den turbo vill ha så fritt flås i pipan som möjligt, de stryper turbon om avgaserna måste tvingas ut i röret. Därför de ger mer hästar och montera 3" Down pipe och resterande
igår när jag gick på E22 och skulle varva upp den bara tvär dog den som någon drog av tändningen. fick för oss att det var tändningslås kontakten. bytt denna och den hoppa till och gick som en possenötter.. dör plöddrar och ryker blått ibland. prova sätta dit den gammla igen och då hoppa han igång igen med samma symptom :S nu är de mycket värre än innan
har gått igenom detta nu kamrem sitter rätt bränsle kommer tändningen är rätt och bra gnista 95,98,99 och provat e85 30% på alla bränslen nya tänddelar kompet är bra
har nu provat med orginal chip när jag bytade tändchipet gick den igång men gick halvdåligt tills den dog.. byta även bränsle men hände inget där. har tyvärr ingen som har samma boxar som mig vad jag vet
har nu provat med orginal chip när jag bytade tändchipet gick den igång men gick halvdåligt tills den dog.. byta även bränsle men hände inget där. har tyvärr ingen som har samma boxar som mig vad jag vet
du har säkert samma nummer som mig på bränsleboxen;) slut nr 962?
har nu provat med orginal chip när jag bytade tändchipet gick den igång men gick halvdåligt tills den dog.. byta även bränsle men hände inget där. har tyvärr ingen som har samma boxar som mig vad jag vet
du har säkert samma nummer som mig på bränsleboxen;) slut nr 962?
har nu provat med orginal chip när jag bytade tändchipet gick den igång men gick halvdåligt tills den dog.. byta även bränsle men hände inget där. har tyvärr ingen som har samma boxar som mig vad jag vet
du har säkert samma nummer som mig på bränsleboxen;) slut nr 962?
kan även vara turbon som är kass då den rycker blått.tempgivare kan gå isönder men att den ska gå som en påse nötter efter o bytt tändninglås kontakten första gången jag hör det...
kan även vara turbon som är kass då den rycker blått.tempgivare kan gå isönder men att den ska gå som en påse nötter efter o bytt tändninglås kontakten första gången jag hör det...
den drar värken vatten eller olja under hela tiden jag ägt den och ingen missfärgning någonstans. har bara varit med att den rök blått efter vi kirra 80 gånger typ. aah innan jag byta den gick den inte alls igång.. men nu funkar båda kontakterna :S stog på garaget att de var vanligt fel att de gav upp..
Tror du dras med ett givar fel. Tex en dålig tempgivare kan göra att den skickar på för mycket soppa redan från början, och sen när man gasar dränker den motorn. Hade börjat med dom enkla grejerna, häng av lmm och se hur den funkar. Leta läckor för om det kommer vid 2500 varv och fullgas så kan du tappa uppmätt luft. Kolla upp spjällägesgivaren osv. Att den rycker blått behöver inte ha med turbon att göra, blårök kommer från olja som förbräns i motorn. Skulle det vara turbon så läcker den in i tryckrören och vidare in i motorn, går oljan ut i avgasröret blir det vit rök då den bräns inte förbränns.