3935
Sök

V70R 98 som inte startar efter motor och växellåds byte

58 Inlägg
24 januari 2013
Trådstartare
Bolen startar inte och jag undrar om någon har råkat ut för desamma eller om någon kan hjälpa mig med vad jag ska göra? jag har tagit motorn växellådan och kabelhärvan från styrboxen och fram från min svarta R som också är en 98. bilen ger ifrån sig felkoden 124 och det är något med start spärren. Det som är själva frågan är om detta har med att den är bytt från automat till manuell eller om det har med styrenheten o göra? hmm

Om du vet något eller har fler frågor hör gärna av er så fort som möjligt neutral

8 255 Inlägg
24 januari 2013
Kör du med automat styrbox? I så fall lär du ju koppla om så att växellägesgivaren ger signal, annars startar den inte.

Lastbilsmekaniker
5 284 Inlägg
58 Inlägg
24 januari 2013
Trådstartare
Det är styrboxen från den svarta. så det är styrboxen från den manuella och den har fungerat felfritt i den andra bilen hmm

Lastbilsmekaniker
5 284 Inlägg
24 januari 2013
S1M0N95 skrev:
Det är styrboxen från den svarta. så det är styrboxen från den manuella och den har fungerat felfritt i den andra bilen hmm

Byt tändningslåset eller ta bilen till volvo och koda nyckeln till styrboxen

58 Inlägg
24 januari 2013
Trådstartare
Nä där sa du nått big_smile det har jag gjort fel jag behöver ju kodningen från den gamla nyckeln ju tongue jag kan koda den nya nyckeln rätt när jag hämtar ut den big_smile

Tack så hemskt mycke för hjälpen du kan ju se hur det går framöver i projekttråden om jag får ihop de big_smile
Senast redigerat av S1M0N95 (24 januari 2013)

Lastbilsmekaniker
5 284 Inlägg
24 januari 2013
S1M0N95 skrev:
Nä där sa du nått big_smile det har jag gjort fel jag behöver ju kodningen från den gamla nyckeln ju tongue jag kan koda den nya nyckeln rätt när jag hämtar ut den big_smile

Har du bara nyckelkoden så annars så får du dra bilen till volvo för att läsa ur den koden.

Lastbilsmekaniker
5 284 Inlägg
24 januari 2013
S1M0N95 skrev:

Tack så hemskt mycke för hjälpen du kan ju se hur det går framöver i projekttråden om jag får ihop de big_smile

Har nästan samma problem med min 760 den vill inte häller starta men har ingen startspärr på den:P

58 Inlägg
24 januari 2013
Trådstartare
jag tar volvo till bilen istället wink De e bra med kontakter ibland big_smile

Lastbilsmekaniker
5 284 Inlägg
24 januari 2013
S1M0N95 skrev:
jag tar volvo till bilen istället wink De e bra med kontakter ibland big_smile

Alltid bra:)

58 Inlägg
24 januari 2013
Trådstartare
Japp vi körde med hans obd idag där av att jag visste vad koden hette smile men sen var han osäker på exakt vad det kunde va som kunde vara fel tongue

Lastbilsmekaniker
5 284 Inlägg
24 januari 2013
S1M0N95 skrev:
Japp vi körde med hans obd idag där av att jag visste vad koden hette smile men sen var han osäker på exakt vad det kunde va som kunde vara fel tongue

Tur att jag kanske löste problemet då:P

58 Inlägg
24 januari 2013
Trådstartare
Ja de skulle inte förvåna mig om de e mer men vi har kommit en bit på vägen iallafall big_smile

58 Inlägg
2 februari 2013
Trådstartare
Jag har nu hämtat bilen efter en vecka hos volvo och den startar inte så jag vädjar till alla er volvo förare där ute om ni har en krockad eller sleten v70r 97a manuell som ni vill bli av med så är jag intereserad av kabelstocken i instrumenpanellen med tändnings lås nycklar imobilicer och styrbox vänligen kontakta mig för hela mitt projekt ligger på tunnis om jag inte får tag på det. hmm

Sök