3325
Sök

Nya Volvo S80R 480 hk

Yrkesförare
1 073 Inlägg
16 oktober 2006
Saken är den att alla inte är ute efter dessa "populärtyskar" (bmw, audi och merca).
Personlig åsikt: bmw är inte snygga, merca är en gubbabil och audi fruktansvärt överskattad.
Inga dåliga bilar men dom tilltalar inte mig!

Volvo är märket jag brinner för och skulle utan tvekan välja en fullutrustad S60R framför någon lyxmerca som exempel. Så här är det nog för många, alla tycker olika och det är väl det som gör det lite roligt oxå?smile

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
16 oktober 2006
Jag tror inget förs än det är klar än så länge verkar det bara vara rykten. men vore ju helt klart kul om det var sant.

Bmw osv..

157 Inlägg
16 oktober 2006
Ser ju mer ut som någon gammal sketen aston martin. Gillar inte märken som försöker likna andra bilar, lite mer patetiskt. Dock var grillen och själva fronten ganska snygg.

266 Inlägg
17 oktober 2006
Tega skrev:
Saken är den att alla inte är ute efter dessa "populärtyskar" (bmw, audi och merca).
Personlig åsikt: bmw är inte snygga, merca är en gubbabil och audi fruktansvärt överskattad.

Volvo är märket jag brinner för och skulle utan tvekan välja en fullutrustad S60R framför någon lyxmerca som exempel. Så här är det nog för många, alla tycker olika och det är väl det som gör det lite roligt oxå?smile

Kom för fan inte och säg att bmw inte är snygga bilar, tycker själv att volvo försöker efterlikna bmw i vissa drag på karrossen!och att audi överskattat nja....... ??det är väl en slump att många köper dem, klassens bästa 4 hjuls drift grym kvalite det är annat än volvo det som som bara brinner upp pga elfel eller inte kommer med nåt nytt utan bara efter liknar de tyska prestige vagnarna!
mvh niclas

Yrkesförare
1 073 Inlägg
18 oktober 2006
nicke_b2 skrev:
Tega skrev:

Kom för fan inte och säg att bmw inte är snygga bilar, tycker själv att volvo försöker efterlikna bmw i vissa drag på karrossen!och att audi överskattat nja....... ??det är väl en slump att många köper dem, klassens bästa 4 hjuls drift grym kvalite det är annat än volvo det som som bara brinner upp pga elfel eller inte kommer med nåt nytt utan bara efter liknar de tyska prestige vagnarna!
mvh niclas

Som jag så noga påpekade så var det en personlig åsikt.
Jag tycker faktiskt inte att BMW gör snygga bilar (med något undantag).
Så länge vi lever i ett fritt land har jag den rätten att tycka så.

Mvh Andreas

Meister
6 763 Inlägg
18 oktober 2006
Tega skrev:
nicke_b2 skrev:
Tega skrev:

mvh niclas

Mvh Andreas

jag tror faktist att bmw, merca och audi har bilar som brunnit upp av elfel åxo.. om alla vore smarta nog så köpte alla volvo eller saab.. för sveriges bästa

"Ijenkligen"
786 Inlägg
18 oktober 2006
Nasty skrev:
villon skrev:
men du kör jhu osså runt i en gamal 325:a säkert import och turkgenomrökt också,,, och tror inte du hade tackat nej till en s60R skälet till att de kanske inte säljer kanonbra är priset då du iaf får punga ut 500k sen riktar sig den bilen nog till yngre grupper o de e inte alltid vi (yngre grupper) har så mkt pengar o röra sig med. Jag skulle utan tvekan kunna ge 600k för en s60R med allt jag vill ha i men som sagt dem pengarna finns inte ....just nu

ja min bil är idag en sunkig 325a. blir ändring på det till våren...oroa dig inte.

jag skulle inte köpa en s60r även om den kostade 50 000kr.
om du hellre köper en volvo s60r för 600 000kr än bilen jag länkar till borde du nog träffa en doktor.
http://www.blocket.se/vi/9399041.htm?ca=9_s

varför skulle man vilja ha en sån rosthög?

There is no theory of evolution, just a list of creatures Chuck Norris allows to live.

684 Inlägg
18 oktober 2006
Nasty skrev:
villon skrev:
men du kör jhu osså runt i en gamal 325:a säkert import och turkgenomrökt också,,, och tror inte du hade tackat nej till en s60R skälet till att de kanske inte säljer kanonbra är priset då du iaf får punga ut 500k sen riktar sig den bilen nog till yngre grupper o de e inte alltid vi (yngre grupper) har så mkt pengar o röra sig med. Jag skulle utan tvekan kunna ge 600k för en s60R med allt jag vill ha i men som sagt dem pengarna finns inte ....just nu

ja min bil är idag en sunkig 325a. blir ändring på det till våren...oroa dig inte.

jag skulle inte köpa en s60r även om den kostade 50 000kr.
om du hellre köper en volvo s60r för 600 000kr än bilen jag länkar till borde du nog träffa en doktor.
http://www.blocket.se/vi/9399041.htm?ca=9_s

Drar ett par citat från teknikens värld #20 (26/9 2006) ang. S60R:

Edward Sandström (STCC-förare): "volvo S60R är som jag sa för flera år sedan en halvfärdig produkt. Antingen gör man R-bilar fullt ut, eller så låter man det vara."
Ang. 0-100 acceleration; "volvo S60R är tvärtemot 0,6 sekunder långsammare än uppgivet med sin klonkiga sexväxlade låda och långslagiga koppling."
"S60R verkar överdopad i jämförelse. Det är långt till det rätta bmw-flåset när man kör göteborgs-traktor."
"att bryta runt s60r i kurvor är ingen njutning och det står snabbt klart att R:et inte står för Racing utan för engelskans Refinement (förfinad). Där volvo börjar stampa och tröttna vill bmw 335i bara dra vidare".
"lite för mycket vallåkra och raggarzon-varning på volvon..."
"S60R berättar om forntid. Dels om 1970-talets 242 GT, och dels om den något nyare 240 GLT/Turbo. Och då är det inte bara de kraftiga pedalerna med räfflat gummi (som ser ut att vara samma som hos 240) och allmänt ombonade gillestugekänslan som är mest påtaglig, känslan av osportighet är densamma nu som då."
"knappt 150 volvo s60r har sålts sedan 2003"

nu kanske ni förstår varför jag tror att volvo bara kommer förlora pengar om den omtalade bilen tas i produktion.

no offense, men jag hatar svenska bilar.

jag är jhu dock inte så intreserad av mercedes,, men du ska veta att jag gillar bmw skarpt endå tongue och jag hade nog tagit volvon där endån,, men hade det vatt en M5 så hade det blivit den istället... men de nya e inte nere i de priserna än... Mina slutord Volvo gör bra bilar,, Bmw likaså

T-gul i hjärtat, T-röd i blodet, volvo for life

266 Inlägg
21 oktober 2006
camaro67 skrev:
Tega skrev:
nicke_b2 skrev:
mvh niclas

Mvh Andreas

jag tror faktist att bmw, merca och audi har bilar som brunnit upp av elfel åxo.. om alla vore smarta nog så köpte alla volvo eller saab.. för sveriges bästa

Tror gör vi i kyrkan! jag har ej sett några såna notiser!! men jag har säkert sett ett dussin notiser om hur den "svenska" bilen har brunnit upp!!!!!!!
För sveriges bästa? du menar mer pengar till gm och ford eller???
Senast redigerat av nicke_b2 (21 oktober 2006)

266 Inlägg
21 oktober 2006
Tega skrev:
nicke_b2 skrev:
Tega skrev:

mvh niclas

Mvh Andreas

Oj förlåt jag visste inte att jag tog ifrån din rätt att uttrycka dig fritt med mitt inlägg!!
Men visst du har rätt till din egen åsikt jag tänkte bara att du kanske ville veta vad andra tycker?!

Yrkesförare
1 073 Inlägg
22 oktober 2006
nicke_b2 skrev:
Kom för fan inte och säg att bmw inte är snygga bilar

No worries nicke! Älskar och debattera och höra vad andra tycker men din första mening lät aningen brysk, thats why.

Mvh
Senast redigerat av Tega (22 oktober 2006)

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
22 oktober 2006
Det ENDA som är bra med den här nya volvon är motorn. smile
Jag fattar inte varför man köper en sån här bil. Ok om man typ är rik pensionär eller nått, men va fan, bilen ser ut som vilken tråkig volvo som helst. Inte snygg, inte speciell, inte iögonfallande, den är inte ett skit förrutom ett prestandamonster pga den feta V8'an och turbon.

När ska volvo börja göra intressanta bilar? Dom verkar ju inte hänga med i svängarna.
Saab har ju lyckats få fram Aero X, det visar ju att det fortfarande finns folk som kan designa fetgrymma bilar kvar här i Sverige, synd är ju dock att styrelsen är körda i huvudet och skiter i att bygga bilen bara, men iaf.

Fixar volvo ett snyggt, fyrhjulsdrivet prestandamonster som kan konkurrera med Impreza osv, då borde man nästan fundera på att köpa lite aktier i volvo, för då lär det ta fart!

160 Inlägg
22 oktober 2006
nicke_b2 skrev:
camaro67 skrev:
Tega skrev:

Mvh Andreas

Tror gör vi i kyrkan! jag har ej sett några såna notiser!! men jag har säkert sett ett dussin notiser om hur den "svenska" bilen har brunnit upp!!!!!!!

tror du på allvar att bmw, merca och audi aldrig har haft en bil som brunnit upp?
visst vi har kanske inte läst om det i sverige men sverige är en ganska liten bilmarknad om man jämför med usa, tyskland, kina osv...
jag tror inte att svenska tidningar gör ett helt omslag om att en audi brann upp på andra sidan världen...

dessutom måste jag påpeka en annan sak... volvo har iaf inte gjort bilar som välter i kurvorna... det har mercedes...

266 Inlägg
23 oktober 2006
Fenne skrev:
nicke_b2 skrev:
camaro67 skrev:

tror du på allvar att bmw, merca och audi aldrig har haft en bil som brunnit upp?
visst vi har kanske inte läst om det i sverige men sverige är en ganska liten bilmarknad om man jämför med usa, tyskland, kina osv...
jag tror inte att svenska tidningar gör ett helt omslag om att en audi brann upp på andra sidan världen...

dessutom måste jag påpeka en annan sak... volvo har iaf inte gjort bilar som välter i kurvorna... det har mercedes...

Antagligen finns det nån annan bil än volvo som brunnit upp av elfel men jag sa att jag ej sett några såna notiser! men vi kan nog komma fram till att alla bilar har svaga sidor men visst fan köper man den rostiga mercan, en volvo som brinner upp efter en kvart, en bmw som har så dyra reservdelar så man storknar eller en audi, men dem har ju även starka sidor  det är ju därför man köper dessa bilar !!!!

SSS -12
3 217 Inlägg
23 oktober 2006
Citerat en som kommenterat artikeln:

s80 är en sedanmodell av nya volvo v70 som kommer 2008.. och s80 ja.. jobbar inom denna bil å dess framtis.. 6:;an finn å även 8:an... troligvis kommer det inte bli8 nån R modell av den men en värdig moitstondare till s6 bla

Värdelös stavning, men han kan ju faktiskt ha rätt tongue
S80 har aldrig haft en R-modell tidigare, så varför nu?

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

555 Inlägg
23 oktober 2006
480hk räcker långt, fattar inte varför folk jämför med andra bilar.. familjebil är inte till för att rejsa... bara du själv gillar draget och jag tror inte du märker någon jävla 0,1sekunds skillnad på 0-100..

varför ger alla på sig volvo säger att bilen suger när du förmodligen inte har kört den.. den KANSKE ändå har bättre känsla än någon merca i samma klass..

SSS -12
3 217 Inlägg
24 oktober 2006
Det finns ingen anledning, som lanred säger så är det en familjebil, det finns så mycket fler bilar hos Volvo som har motorer som räcker och blir över till en gasglad pågaspoling!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

258 Inlägg
27 oktober 2006
Trådstartare
Volvo E mycket snyggaren bmw å mercedes tycker jag det e mina åsikter om det
och det var nån som skrev om saab aero x Det e bara ett exemplar om hur saabs framtid kommer se ut den kommer icke tillvärkas så läste jag i bilsport eller var jag läste det nu
å Audi Ligger Bra till som volvo men tycker faktist inte om mercedes eller bmw
volvo and audi 4 ever wink

726 Inlägg
25 februari 2008
ursäkta att jag lyfter en tråd sen urminnes tid. men hur är det? har någon hört något mer om denna S80R modellen eller rann det ut i sanden?

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
25 februari 2008
__r0b1n skrev:
ursäkta att jag lyfter en tråd sen urminnes tid. men hur är det? har någon hört något mer om denna S80R modellen eller rann det ut i sanden?

Tyvärr har det aldrig varit mer än rykten och skryt.
Modellen lär ha byggts i några show-ex, men ingen vet om den släpps till allmänheten.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

Sök