3151
Sök

Nya Volvo S80R 480 hk

7 120 Inlägg
25 februari 2008
SIGGE_C70R skrev:
Volvo E mycket snyggaren bmw å mercedes tycker jag det e mina åsikter om det
och det var nån som skrev om saab aero x Det e bara ett exemplar om hur saabs framtid kommer se ut den kommer icke tillvärkas så läste jag i bilsport eller var jag läste det nu
å Audi Ligger Bra till som volvo men tycker faktist inte om mercedes eller bmw
volvo and audi 4 ever wink

Grym stavning wink

726 Inlägg
25 februari 2008
John87 skrev:
__r0b1n skrev:
ursäkta att jag lyfter en tråd sen urminnes tid. men hur är det? har någon hört något mer om denna S80R modellen eller rann det ut i sanden?

Tyvärr har det aldrig varit mer än rykten och skryt.
Modellen lär ha byggts i några show-ex, men ingen vet om den släpps till allmänheten.

okej. tror den hade kunnit blivit riktigt konkurrens kraftig annars , men som sagt , det nya "R-design" har ju kommit till C30/V50/S40 så ser ju inte ut att R varumärket kommer utnyttjas längre

124 Inlägg
25 februari 2008
Aerodynamik skrev:
SIGGE_C70R skrev:
och det var nån som skrev om saab aero x Det e bara ett exemplar om hur saabs framtid kommer se ut den kommer icke tillvärkas så läste jag i bilsport eller var jag läste det nu

Grym stavning wink

Missade ett par punkter här och där bland annat :p

Facepalm - Because expressing how dumb that was in words just doesn't work

509 Inlägg
25 februari 2008
Volvo ska väl inte bygga några mer R motorer? utan satsa på R design? Dvs lägre med lite sportigare utseende som nu?

726 Inlägg
25 februari 2008
Reichte86 skrev:
Volvo ska väl inte bygga några mer R motorer? utan satsa på R design? Dvs lägre med lite sportigare utseende som nu?

precis det jag skrev i det tidiagare inlägget hehe

55 Inlägg
25 februari 2008
SIGGE_C70R skrev:

Hall of fame...

509 Inlägg
25 februari 2008
hehe inte precis men nästan! tongue

___ "ByggSnubben" ___
2 456 Inlägg
2 mars 2008
Det kan bli ett trevligt inslag då Volvo dumpat S60R modellen för ny prod så en större å rymmligare
bil med klös i e ej fel med R-Loggan *Mose Power* ..... !!!!

//WolfMan

Jobbar:Som Byggare Grovis+Smed+Asbest Sanerare.
Hatar: Regn !!! och Falska Människor.
Projektet; http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 9#p3167999
http://www.nitroz.se

8 156 Inlägg
2 mars 2008
Nasty skrev:
tycker det verkar lite halvskumt med tanke på vilken succe S60R har gjort...
(folk som har råd med bilar i den här klassen köper ju knappast en volvo).

volvo har alltid gjort, och kommer alltid att göra fula bilar. enda undantaget är P1800 smile

Men Volvo PV och Amazon då? sad

Designen på Volvon ovan tycker jag var ganska så ok.
När det gäller Mercedes och BMW så har väl alla olika smak?
Jag måste erkänna att jag inte tycker att Mercedes nya standardmodeller är något vidare i designväg.
Väldigt diskreta och inget som sticker ut. BMW är mer aggressiva i framtoningen.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

1 754 Inlägg
2 mars 2008
Absolut inte den snyggaste volvon. Den är dock ok och tydligen snabb.

Jag kan inget om allt.

(none)
1 725 Inlägg
2 mars 2008
Den är i alla fall sjukt go att pressa med : )

//Jonas
Senast redigerat av Braather (2 mars 2008)

--Lev i går som det vore i morgon--

1 587 Inlägg
2 mars 2008
Visst skulle ALLA här vilja ha en Volvo S80 R !! Vi säger att volvon har 520 häst istället för 480 som de nu sägs och man hade fått välja bland den volvon, nya M5, eller E63 Amg !! Exempel bara..

Inte faaaan hade nån av er här inne valt volvon wink !! Sant lr ? haha big_smile
Jag själv har en volvo 850R.. Jag skulle köpa en M5 E34, för de va den ja ville ha från början.. MEN, dom super bensin som fan, dyra i försäkring och delarna är dyra åxå wink !! Så varför inte en volvo 850 R tongue hehe
Man kan inte jämföra svenska bilar med tyska bilar.. De går bara inte, gör aldrig det smile !! Liksom erfarenhet är erfarenhet ... Så enkelt är de.. smile

Gödseldräng
4 529 Inlägg
2 mars 2008
hehe när volvo bygger en bil som slår BMW och Mercedes-Benz i komfort väghållning stil och känsla då går det 9 dagar på en vecka ^^

46 Inlägg
3 mars 2008
blah.. hoppas bara inte arbetsveckorna förlängs nu då.. ^^

Norrlänning
1 453 Inlägg
3 mars 2008
Team-Adolfsson skrev:
hehe när volvo bygger en bil som slår BMW och Mercedes-Benz i komfort väghållning stil och känsla då går det 9 dagar på en vecka ^^

Du glömde Audin wink S6 an är riktigt fin på vägen den med smile

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
3 mars 2008
Severin skrev:
Visst skulle ALLA här vilja ha en Volvo S80 R !! Vi säger att volvon har 520 häst istället för 480 som de nu sägs och man hade fått välja bland den volvon, nya M5, eller E63 Amg !! Exempel bara..

Inte faaaan hade nån av er här inne valt volvon wink !! Sant lr ? haha big_smile
Jag själv har en volvo 850R.. Jag skulle köpa en M5 E34, för de va den ja ville ha från början.. MEN, dom super bensin som fan, dyra i försäkring och delarna är dyra åxå wink !! Så varför inte en volvo 850 R tongue hehe
Man kan inte jämföra svenska bilar med tyska bilar.. De går bara inte, gör aldrig det smile !! Liksom erfarenhet är erfarenhet ... Så enkelt är de.. smile

Jag hade valt min slöa 340hk kombikärra tre gånger om än en upphottad Volvo S80 R med 800hk eller whatever. FÖR DET ÄR FORTAFARNDE EN TRÅKIG BIL TILL UTSEENDET. Den har ingen karaktär, den smälter in bland alla andra trista bilar som puttrar omkring. Bara folk som kan något om bilar kommer titta en extra gång kanske om man kommer glidandes, och det suger.

Legitimerad Hårdrockare
325 Inlägg
16 juni 2010
tvivlar starkt på att Volvo kommer släppa en S80R med 480Hk. Att de testar en sådan tror jag säkert men därifrån till att serieproducera en sådan modell är steget långt. Mellan 300 och 400Hk tror jag är mer rimligt

Var som folk får man höra jämt. Varför?? Folk är det mest korkade som finns...

806 Inlägg
16 juni 2010
När ska denna dyka upp då?

502 Inlägg
16 juni 2010
Inte på 4 år tydligen. sad
Tråden är från 06, vi har passerat ganska precis halva -10 och den har inte sett dagens ljus än, den lär aldrig göra det. tyvärr.
Senast redigerat av klarrre (16 juni 2010)

Hellre jagad och jäktad, en Anhållen och häktad

67 Inlägg
16 juni 2010
Severin skrev:

Jag hade ALLA gånger valt Volvon, jag kan ärligt säga (inte för att jag är svensk utan för att jag tycker det) att jag hade valt bort både BMW, Mercedes och Audi. Volvo gör enligt mig dom snyggaste bilarna i världen och jag kommer antagligen aldrig köra något annat (farligt att säga jag vet!). Både BMW och Audi har bland dom fulaste interiörena jag sett medans Volvo gör dom absolut snyggaste, insidan på en bil är precis lika viktig om inte viktigare än utsidan. BMW:s nyare modeller ser ju bara knöliga ut. Audi ser lite för "tråkiga" ut enligt mig, inte R8:an dock (men hade andå valt en fet xc60 framför den!)
MINA ÅSIKTER!
smile

Sök