3261
Sök

Volvo s60 D5 vill inte starta!

Gasar tills de rasar!
173 Inlägg
25 januari 2013
Trådstartare
tjääääna på er!

min volvo s60 D5 har nu varigt svårstartad ett bra tag nu och nu vill den inte alls starta i de iskalla vintervädret..
har försökt med startkablar, men han vill inte gå igång ändå, då jag trodde de var batteriet som var slut.

bilen går som en klocka när den väl kommer igång och "körs" men igång e den tråkig alltså.

OBS! bilen går runt vid star men tänder inte!

av min kunskap så gissar jag på att de e glödstiften, eller vad tror ni?

mycket tacksam för all hjälp!

Saab e som kvinnor, få fungerar som dom ska och bara ställer till problem, och kostar en jävla massa pengar för att få dom snygga..

Diagnostekniker
2 757 Inlägg
25 januari 2013
Ja, börja med att kolla glödstiftena.

Mvh

Up the RA

Gasar tills de rasar!
173 Inlägg
25 januari 2013
Trådstartare
hur kollar jag igentligen om glödstifterna e okej när jag har demonterat dom från motorn?

Saab e som kvinnor, få fungerar som dom ska och bara ställer till problem, och kostar en jävla massa pengar för att få dom snygga..

2fast4you
371 Inlägg
25 januari 2013
koppla ström på dom. men inte längre än 5 sec, dom ska bli röda på 5 sec.

haru kört fast eller

847 Inlägg
25 januari 2013
eller så sätter du dom i tändhattarna och lägger dom på blocket och kollar så att det kommer gnistor? mvh

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)

Gasar tills de rasar!
173 Inlägg
25 januari 2013
Trådstartare
Tack för hjälpen!

847 Inlägg
25 januari 2013
är ett sätt och kolla så den får gnista vet jag, kolla en och en om det slår bra gnistor, annars e stiften kass ,mvh smile

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)

Gasar tills de rasar!
173 Inlägg
25 januari 2013
Trådstartare
Crxkoffe skrev:
eller så sätter du dom i tändhattarna och lägger dom på blocket och kollar så att det kommer gnistor? mvh

du e medveten om att de e en disel 5:a vi snackar om..  ?

847 Inlägg
25 januari 2013
aha, nej det var jag inte hehe, då vet jag inte om det är samma sak , sorry hmm

Gasar tills de rasar!
173 Inlägg
25 januari 2013
Trådstartare
Crxkoffe skrev:
aha, nej det var jag inte hehe, då vet jag inte om det är samma sak , sorry hmm

men hade de varigt en "T5" så hade de allt gått att kolla om de kom nå "gnista" höhöhö tongue
Senast redigerat av Saab_Guden (25 januari 2013)

79 Inlägg
26 januari 2013
Fundersam på vem som har glödstift i en T5.. Men åter till ämnet, börja med glödstiften!

In och droppa en kommentar eller betyg ;D

360 Inlägg
26 januari 2013
Ta en kabel o sätt ena änden på pluspolen och dutta andra änden på glödstiftet så ser du om det kommer gnistor eller inte, om det inte gör det är det avbrott i det!
Senast redigerat av Selleen (26 januari 2013)

Sök