Men dessa värmekranar. De fungerar väl som en slags jusyerbar y-korsning för vatten ut från motorn. Mer eller mindre vatten genon paketet och åter till motorn. Vid min värme så leds inget vatten genom paketet utan genar "BYPASS" åter direkt till motorn. Men du körde nu helt utan ventil - kran?
Har du bytt all kylarvatten eller blandat friskt med risk för slemklumpar?
Har du flexröret inne i motorrummet ? Hade kass värme i min 945:a och i min 745:a men monterade dit ett sånt och vips hade jag go värme Satte ena vattenröret från kylaren fel en gång oxå och det resultera i halva värmen i hytten direkt..
Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)
finns ett metalrör som är typ som en spiral som man kan köpa nytt och dra ut. hittar fan ingen bild på det men ge mig en stund så skall jag fixa vad jag menar..
Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)
http://img152.imageshack.us/img152/4200/37885123wsosim1.jpg typ det...
Den där slangen är ju till förvärmningen av insugsluften. Den är till för att motorn ska komma upp i temp snabbare.
Blir det sämre värme inne i kupén ifall man tar bort den slangen så är nog termostaten dålig för den ska inte spela någon roll på värmen utan enbart för att motorn ska bli varm snabbare.
Och en turbo-motor har ingen luftförvärmning så TS behöver inte fundera över luftförvärmningen.
Kör helt utan kran nu ja.. Den är bytt efter att ja bytte toppackningen!
Montera dit en ny kran.
Gjorde nästan likadant med min 945:a jag hade innan. Plockade bort värmekranen och spolade värmepaketet och höll på och fixa en massa, men ingen värme kom. Bara lite när den stod på tomgång. MEN när jag monterade en ny kran så blev det kalasvärme direkt, pga att det sitter två vajrar på kranen. Den ena kommer från värmereglaget, och den andra styr friskluftsintaget framför vindrutan. Detta på en 940-97 utan AC och ECC.
Dom som tillverkar reservdelar måste oxå överleva!
http://img152.imageshack.us/img152/4200/37885123wsosim1.jpg typ det...
Den där slangen är ju till förvärmningen av insugsluften. Den är till för att motorn ska komma upp i temp snabbare.
Blir det sämre värme inne i kupén ifall man tar bort den slangen så är nog termostaten dålig för den ska inte spela någon roll på värmen utan enbart för att motorn ska bli varm snabbare.
Och en turbo-motor har ingen luftförvärmning så TS behöver inte fundera över luftförvärmningen.
Ja okej, det va bara en tanke !
Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)
Jaså? Ja kanske finns även på turbona då, har aldrig sett någon men då har jag aldrig heller skruvat i en turbo-våffla utan bara kollat i projekttrådar.