3384
Sök

Sierra går ca 20 sekunder innan den dör

41 Inlägg
26 januari 2013
Trådstartare
Köpte mig nyligen en Sierra 4x4.

I alla fall så när jag haft den i någon vecka så började den hacka precis som när de håller på att bli soppatorsk. Så jag slog i en 5 liters dunk bensin då jag inte var i närheten utav någon mack.

Dock så fortsatte hackandet, för att bilen sedan la av. Så nu när jag ska starta bilen så går den igång ibland. Då går den helt som den ska i ca 20-30 sekunder innan den börjar hacka och sedan dör. Det ända jag fastställt egentligen är att soppapumpen verkar gå som den ska. Men det låter ändå som att det är något problem med soppan, någon som stött på liknande problem?

Det konstiga är att den går igång som den ska i ca 20 sekunder då när den stått ett tag!

498 Inlägg
26 januari 2013
Kanske är bränslerelät som spökar?

Jag är född i en seriekrock. i en rondell, en kväll, me öppna spjäll.

Officiell Däcksparkare
919 Inlägg
26 januari 2013
Soppatorsk= pumpen suger upp det sista i tanken=skit oftast..

Skiten sätter sig i filtret och täpper igen..

sen när trycket från pumpen försvinner lägger sig skiten på botten av filtret och när du startar låter den ren bensin komma igen för att sedan täppas till återigen...

Alltså, bränslefilter är min gissning smile

Say 'what' again, I dare you, I double dare you motherfucker, say what one more Goddamn time!
Mina inlägg representerar bara mig själv, och är inte alltid helt genomtänkta eller seriösa!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3093502

30 Inlägg
27 januari 2013
Jag hade samma problem,körde mycket runt på reserven, big mistake.all skiten som ligger på bottnen sugs med opp.och det orsaker ett stop någonstans, i min fick jag byta pumpen .

Sök