Min volov 740 går kall. Jag har bytt slangar, värmekran och spolat ur systemet. Värmepaketet läker inte. Det har jag också tagit upp.
Två saker jag funderar på. 1. Kan det vara så att pumpen driver dåligt? Hur ska flänsarna se ut på pumpen? 2. Kan det vara så att spiellet inte stänger riktigt så den drar bara kall luft utifrån och inte varm luft inifrån? Finns det något spiell på ett värmepaket som reglerar vart den ska ta nyluften ifrån? Om det är återcirkulerande osv?
Men jag hade bilen inne i garaget. Då var det hyffsat varmt. Men när man körde ut i kylan (-15) så blev det mycket kallare. Vid 0 gradigt så är det riktigt varmt i bilen.
Kan det vara så att den endast tar luft utifrån hela tiden oavsett om man har på varmaste?
"" Har haft samma problem på min gamla 740,Plockade bort utblåsen i mitten på instrumentbrädan,då kommer man åt att känna på cellpaketet,det var skitvarmt,men spjället som stänger till friskluften var inte riktigt tätt, vilket resulterade i att svinkall luft utifrån blandades med varmluften,kan ju vara ett liknande fel?