2497
Sök

Tryckplatta m46

4 146 Inlägg
26 januari 2013
Trådstartare
Är det samma tryckplatta till alla m46 eller har tex turbon en kraftigare?

Min tryckplatta sprack! så behöver en ny snarast men vill inte lägga mer än absolut nädvändigt då bilen inte används och jag har tänkt byta växellåda så småningom. Eller finns det någon förstärkt tryckplatta som passar både m46 och m90?

4 146 Inlägg
27 januari 2013
Trådstartare
Ingen som vet?

Performance meck
342 Inlägg
27 januari 2013
turbo tryckplattan är kraftigare än en vanlig *F* platta

Lycka till Mvh

4 146 Inlägg
27 januari 2013
Trådstartare
Så köper jag beg tryckplatta så måste den vara ifrån en turbo?

Performance meck
342 Inlägg
27 januari 2013
zemet skrev:
Så köper jag beg tryckplatta så måste den vara ifrån en turbo?

Måste o måste passar från en annan men turbons är kraftigare tryck så jag tror det bara kommer slira om du monterar från en *vanlig*

Mvh

4 146 Inlägg
27 januari 2013
Trådstartare
Tack så mkt för svaret, var precis vad jag behövde veta:-) vet du om det finns någon beteckning som man ska läsa av eller kan man se skillnaden mellan turbo och sug tryckplatta med bara ögonen?

Performance meck
342 Inlägg
27 januari 2013
zemet skrev:
Tack så mkt för svaret, var precis vad jag behövde veta:-) vet du om det finns någon beteckning som man ska läsa av eller kan man se skillnaden mellan turbo och sug tryckplatta med bara ögonen?

tyvärr inte en aning

Mvh

4 146 Inlägg
27 januari 2013
Trådstartare
Jag köpte en tryckplatta ofrånkomliga en FK iaf. Kunde inte se skillnad på den och en platta ifrån en gl men kollade inte så noga. Tack för hjälpen:-)

Performance meck
342 Inlägg
27 januari 2013
zemet skrev:
Jag köpte en tryckplatta ofrånkomliga en FK iaf. Kunde inte se skillnad på den och en platta ifrån en gl men kollade inte så noga. Tack för hjälpen:-)

Kolla noga så du inte köper till en fk från 95 o frammåt då sitter det m90 och dubbelmassesvänghjul och tryckplattan därifrån passar icke på ditt enkelmasse svänghjul som jag antar du har om du kör m46.

(vart bara orolig när du nämmde Fk dessa motorer kan ju givetvis med annat än m90 på och då funkar det ju men kolla det innan du köper....)

Mvh

Avstängd
1 418 Inlägg
27 januari 2013
zemet skrev:
Är det samma tryckplatta till alla m46 eller har tex turbon en kraftigare?

Min tryckplatta sprack! så behöver en ny snarast men vill inte lägga mer än absolut nädvändigt då bilen inte används och jag har tänkt byta växellåda så småningom. Eller finns det någon förstärkt tryckplatta som passar både m46 och m90?

kg trimnings förstärkta tryckplatta funkar även till m90 om du byter till diesel lamellen vid byte till m90 och behåller svänghjulet som sitter

Sök